Kako povečati obisk spletne strani na hitro
Niste zadovoljni z obiskom spletne strani. Objavljate po tekočem traku, ker so vam tako svetovali SEO strokovnjaki, pa ne opažate nobenega premika. Prepričani ste, da bi si vaša spletna vsebina zaslužila večjo pozornost.
V tem sestavku boste izvedeli, kako povečati obisk spletne strani na sorazmerno enostaven način. S CTR (Click through rate) optimizacijo.
Za delo boste potrebovali orodje za analitiko. Svetujemo denimo Google webmaster tools. Je brazplačen.
Pomagate si lahko tudi s plačljivimi orodji kot so WebCeo, SEMrush ali Moz Crawl.
Lovite, kjer so ribe?
Spletnemu mestu z objavljanjem novih vsebin zagotovo ne škodite. Ravno obratno. Če se snovanja lotevate pravilno, ves čas odpirate nova vrata in širite krog potencialnih obiskovalcev.
Pravilno pomeni, da lovite tam, kjer so ribe. Torej objavljate vsebine, ki vaše potencialne obiskovalce zanimajo, so praktične in rešujejo njihove probleme.
Kaj obiskovalce zanima med drugim ugotavljamo z analizo ključnih besed in razumevanjem namena iskanja. Kadar nekdo išče "blejske kremšnite" je zelo pomembno razumeti, ali ga zanima predvsem recept, zgodovina ali bolj sprašuje kje se kupijo in koliko stanejo.
Kaj pomeni CTR
Nemalokrat pri svojem delu opažam spletne strani, ki so poučne, zanimive, se nahajajo na prvi strani rezultatov iskanja, pa imajo slab CTR (Click-through-rate).
Drugače rečeno, so na očeh, vendar jih iskalci informacij ne kliknejo. So torej zrele, vendar jim še vedno nekaj manjka.
Slabe CTR-je odkrivam z Google webmaster tools.
Izberem Promet iz iskalnega omrežja/Analitika iskanja, ki mi ponudi več filtrov.
Obkljukam CTR, Prikaze, Klike in Položaj, ter Strani.
Pomaknem se navzdol. Hitro ugotovim, da imajo nekatere podstrani zelo visoke CTR-je, druge manj.
Poiščem tiste, ki so nižji od 4%, hkrati pa imajo zelo visok položaj. Te podstrani zabeležim.
Vrnem se na vrh in namesto Strani izberem še možnost Poizvedbe.
Seznam mi tokrat ponudi ključne besede in razkrije, katere imajo dober CTR, pa tudi take, kjer so rezerve.
Zanimajo me predvsem rezerve. Torej se spet osredotočim na tiste, ki imajo visok položaj, CTR pa nižji od 5%.
Zavedam se, da gre za ključne besede, za katere Google ocenjuje, da jih spletna stran zelo dobro nagovarja, obiskovalce pa vseeno, še predno kliknejo, nekaj zmoti.
Zakaj do tega prihaja?
Največkrat je vzrok zanemarjanje majhnih, vendar pa ključnih vsebinskih elementov, meta naslova in meta opisa (meta title, meta description).
Zakaj ključnih? Meta naslov je kot naslov članka, meta opis pa kot podnaslov.
Naj bo zgodba na prvi strani časopisa še tako izpostavljena, dolgočasen naslov nas ne bo pritegnil k branju.
Podobno velja za Google. Naj bodo meta naslovi in podnaslovi še tako visoko, dolgočasni bodo pritegnili bistveno manj obiskovalcev, kot bi jih lahko sicer.
Vprašanje kako povečati obisk spletne strani, je torej v tem primeru povezano z mikavnostjo obeh meta elementov.
Poglejte spodnji primer in se vprašajte, katerega od naslovov bi izbrali.
Uredniki časopisov se pomena dobrih naslovov zelo dobro zavedajo in jim namenjajo ogromno pozornosti.
Z nekaj pesniške svobode bi lahko rekli, da je snovanje prava mala znanost.
Uredniki spletnih strani se tega zavedajo manj, zaradi česar zamujajo priložnosti in prednost, ki jo lahko pridobijo pred konkurenco.
Kako popravimo izpis meta titla smo že pisali. Ni zahtevno. Bistveno bolj zahtevno je oblikovanje sporočila.
Priporočljivo je, da v meta naslovu in podnaslovu uporabite ciljano ključno besedo, hkrati pa dodate izraz, ki podžge radovednost. Denimo
- Kako
- {Št. nečesa}
- Zakaj
- Najboljši
- Brezplačen
- Nasvet
- Trik
V zgornjem primeru bi torej lahko oblikovali nekaj takega.
Mimogrede, rating in datum sta del Googlove obogatene sheme, katere uvedbo prav tako priporočam, saj na ta način izpisi še bolj izstopajo.
Seznanite Google
Ko ste enkrat zadovoljni z meta elementi, velja posodobljeno stran indeksirati. Meta elementi se v Googlovih rezultatih iskanja samodejno ne posodobijo takoj, indeksiranje pa ta proces pospeši.