Slišali ste za izraz ključne besede, ter za soodvisnost z optimizacijo spletnih strani in boljšim uvrščanjem v Googlu, pa ne veste kako se udejanijo v praksi.
In še manj, kako bi jih poiskali.
Niste prvi, ki se vam zdi raziskava ključnih besed kot raketna znanost. In ne boste zadnji, ki boste že do konca članka razumeli kako preprosta v resnici je. Bolj jasno bo tudi, kako jih uporabimo v praksi.
Kaj so ključne besede
Ključne besede so:
- popularne fraze in izrazi
- poizvedbe
- besedne zveze, ki povzamejo, ali na najkrajši možen način opredelijo neko vsebino.
Z "ligo prvakov" denimo definiramo vse, kar je povezano z najbolj prestižnim klubskim nogometnim tekmovanjem. Ko torej iščemo rezultate zadnjega kroga lahko bo naša najbolj osnovna poizvedba v Googlu ali podobnih iskalnikih "rezultati lige prvakov."
Zakaj je pomembno katere fraze uporabljamo
Prvi pogoj za dobro uvrstitev v Googlu je, da iskalnik sploh razume vašo vsebino. Da torej vsebino lahko poveže z neko ključno besedo (neko frazo).
Hkrati je pomembno, da lovimo tam, kjer so ribe. Se pravi, da vsebino optimiziramo s ključnimi besedami, ki jih ljudje dejansko uporabljajo. Opiranje na besedne zveze, ki se jih ljudje ne poslužujejo, enostavno ni smiselno.
Pogosti napaki
Nemalokrat se zgodi, da je neka vsebina posejana s strokovnimi izrazi, ki jih širša množica ne pozna ali uporablja. Posledično za pogovorne izraze sploh ne tekmuje.
Ali pa sicer tekmuje za zelo priljubljeno strokovno ključno besedo, nezavedajoč se, da obstaja pogovorna, ki je bistveno bolj učinkovita.
Zelo dober primer je "heksenšus".
Ima sicer nekaj manj iskanj kot "bolečine v vratu", pa bistveno boljši KEI, razmerje med številom mesečnih iskanj in obsegom konkurence.
To pomeni, da je verjetnost, da boste obiskani na poizvedbo "heksenšus", bistveno večja, kot pa verjetnost, da boste obiskani na "bolečine v vratu".
Kaj delamo s ključnimi besedami
Najbolj preprost odgovor je,
- bodisi z njimi optimiziramo in posodobimo obstoječe vsebine
- bodisi nam služijo kot izhodišča za vsebino, ki je sploh še nimamo
Naprimer. Iz zadetkov spodaj je razvidno, da potencialne obiskovalce, v povezavi s težavami z vratom, zanimajo tudi:
- možne reakcije na počutje,
- kako lahko vratne mišice okrepijo
- kako lahko bolečine odpravijo sami
Dober pisec ali SEO urednik članka o bolečinah v vratu bo zgornje štri ključne besede vključil v vsebino, najverjetneje kot podnaslove s praktičnimi informacijami.
Na ta način bo podaljšal članek, ga približal širšemu spektru iskalcev in hkrati še prispeval k relevantnosti in vidnosti v Googlu.
Kako torej poiščemo ključne besede
Najbolj osnovno obliko raziskave ključnih besed pogosto opravim kar v Googlu. Že med tipkanjem najbolj osnovne besedne zveze, mi Google avtomatično v jezičku ponudi še nekaj sorodnih rešitev.
To še ni vse. Ko izberem enega od zadetkov, mi Google na dnu praviloma ponudi še kakšno rešitev več. Ni pa nujno.
Za začek analize je kar dovolj. Sploh, če potrebujem hitro rešitev kako popraviti mizerne izpise v rezultatih iskanja ali obogatiti vsebino članka.
Za bolj poglobljeno analizo Google ni dovolj izčrpen. Ne razkriva vseh ključnih besed, niti iskalnih trendov, količine iskanj in konkurence, daje pa nek osnoven občutek, ter izhodišča, s čimer usmerja nadaljevanje raziskave.
Keywordtool.io
Za globje brskanje, se poslužim orodja Keywordtool.io.
Keywordtool.io ponudi bistveno več zadetkov kot Googlovi rezultati iskanja. Resda včasih navrže tudi kakšno poljsko, ali češko, je pa praviloma bolj izčrpen z večbesednimi frazami, ki so za SEO zelo uporabne.
Keywordtool.io je denimo na poizvedbo "zobna ščetka" vrnil 121 zadetkov. Takoj mi padejo v oči fraze, ki obsegajo tudi pet besed.
Nekatere med njimi jasno nakazujejo kako lahko vsebino bistveno bolj definiramo in se na ta način razlikujemo od spletnih strani, ki se vrtijo zgolj okrog osnovne, generične ključne besede.
|
|
Keywordtool.io je v osnovni različici brezplačno orodje, vendar pa brez plačila naročnine ne razkrije vseh ključnih besed, prav tako ne postreže s trendi iskanja.
To pomankljivost dopolnim s Keyword planner-jem.
Keyword planner
Keyword planner je del Google Ads. Načeloma podpira pripravo spletnih oglasov, vendar je že leta nepogrešljiv del SEO orožarne.
Več kot šestdeset strokovnjakov ga je leta 2015 uvrstilo med tri najboljša orodja. In sicer na drugo mesto.
Uporaba je brezplačna. Prijava je enostavna, sploh, če že imate Google račun, ki ste ga denimo odprli že z Gmail.
Praviloma najbolj zanimive ključne besede, ki jih je ponudil Keywordtool.io, vnesem še v Keyword planner, ki mi postreže z okvirnim številom iskanj in nivojem konkurence. High denimo pomeni, da je za neko ključno besedo konkurenca visoka, zato je pogosto ne ciljam.
Prav tako se lahko ključni besedi odrečem, če je število iskanj neznatno. Ni pa nujno.
Idealno je, če je iskanj veliko, konkurenca pa nizka, ampak praviloma sklepam kompromis in ciljam več keywordov hkrati, tako da jih sestavim v gruče in smiselno raztresem po vsebini.
Strokovnjaki so, kar se orodij za raziskavo tiče, bolje od Keyword plannerja ocenili SEMRush.
SEMRush
SEMRush je super pregledno orodje. Nudi vse, kar nudijo že prej omenjena, vendar na bolj všečen in pregleden način.
In kar je sploh pripravno, SEMRush razkriva, kako je neko ključno besedo uporabila konkurenca in kako je bila vključina v spletne strani, ki se uvrščajo najvišje.
Se ga pa poslužujem občasno. Uporaba namreč ni poceni.
Žal, SEMRush omogoča le deset brezplačnih iskanj na dan in deset rezultatov na poročilo. Kar je pogosto premalo.
Cena je odvisna od predvidenega obsega dela, ob številnih brezplačnih možnostih pa se zaenkrat za plačljivo različico v Dspot-u nismo odločili.
Kateri načrtovalnik ključnih besed izbrati
Kako se lotim raziskave ključnih besed in koliko orodij uporabim je v bistvu odvisno od tega kako zadovoljen sem s potekom.
Včasih najdem zelo hitro, pogosto brskam zelo globoko.
Analiziram tudi, kako dejansko uspešne ključne besede so. V WebCeo-u, ki vleče podatke iz webmaster tools denimo preverjam uvrstitev spletne strani na neko ključno besedo, hkrati pa CTR, torej število klikov, število oziroma obiskov na število prikazov v Googlu.
Če je uvrstitev na opazovano ključno besedo v Googlu dobra, CTR pa slab, to pomeni, da naslov in podnaslov nista dovolj mikavna.
Kar je več kot namig naj ju izboljšam.
Pri raziskavah si pomagam tudi z:
- Ubersuggest
- Youtube
- WebCeo
- Webmaster tools
Kako uporabim ključne besede
Kako ključne besede uporabiti, je pravzaprav poglavje zase, se pa na splošno držim naslednjih smernic.
Krovno ključno besedo vključim v najpomembnejše vsebinske elemente:
- meta naslov
- meta opis
- h1
- besedilo
- tekst
- imena datotek slik
- alt opise slik...
O tem kako optimiziramo slike, smo pisali v sorodnem blogu.
Sorodne ključne besede najpogosteje uporabim kot podnaslove (h2 - h4) in iztočnice za razširitev opisov.
Na kaj pazim
Ključnih besed nikoli ne stresem v vsebino. Sploh ne v meta title in meta description. Poskušam biti izviren, ne papiga. Denimo.
V ostale vsebinske elemente jih razporejam zmerno, pripovedno, ne telegrafsko. Pri analizi ključnih besed vedno oblikujem gruče ali grozde sorodnih ključnih besed. Uporabim jih pripovedno in ne telegrafsko.