Meta oznake: Meta naslov in meta opis za SEO

Meta oznake: Meta naslov in meta opis za SEO

Verjetno ste na spletu zasledili informacijo, da morate na vaši spletni strani optimizirati meta oznake, kot sta meta naslov in meta opis.

 

Vas zanima, kako to storiti na pravilen način in hkrati izboljšati optimizacijo vaše strani?

 

Potem sledite navodilom v tem članku, kjer vam bomo danes s pomočjo enostavnih korakov razkrili ravno to in še več!

 

Vsebina članka:

 

1. Meta naslov

1.1. Kaj je meta naslov?

1.2. Meta naslov ni enak H1 naslovu!

1.3. Kakšen vpliv ima meta naslov na SEO?

1.4. 6 značilnosti dobrega meta naslova.

 

2. Meta opis

2.1. Kaj je meta opis?

2.2. Google lahko spremeni vaš meta opis!

2.3. Ali je meta opis pomemben za SEO?

2.4. Značilnosti najboljših meta opisov.

 

 

1. Meta naslov

 

1.1. Kaj je meta naslov?

 

Meta naslov je HTML element, ki določa naslov spletne strani ali podstrani. Ni prikazan na spletni strani sami, temveč na sledečih mestih:

 

  • Rezultati v iskalniku kot je Google

 

Meta naslov se pojavi kot naslov v rezultatih iskanja in predstavlja prvi stik uporabnika z vašo stranjo.

 

Kje najdemo meta naslov?

 

  • Na vrhu brskalnika v odprtem zavihku

 

Meta naslov se pojavi tudi na vrhu zavihka v brskalniku, kot je prikazano na sliki spodaj (naslov se prikaže, ko postavite miško na zavihek).

 

Meta naslov v odprtem zavihku.

 

  • Ob delitvi strani na družbenih omrežjih

 

Socialna omrežja bodo uporabila vaš meta naslov ter ga prikazala, ko boste določeno stran delili.

 

Meta naslov, kot ga prikaže Facebook.

 

Kje uredimo meta naslov v Lytee-ju?

 

S CMS orodjem Lytee je vnašanje meta naslovov in opisov zelo enostavno. 

 

Pod zavihkom Vtičniki izberite objavo, ki ji želite dodati meta oznake. Vse skupaj izgleda takole:

 

Urejanje meta naslova in opisa v CMS urejevalniku Lytee.

 

Open Graph oznake za Facebook (OG)

 

Pod OG Title in OG Description vnesite naslov in opis, za katerega želite, da se prikaže v Facebook objavi.

 

Opis naredite kratek in jedrnat, drugače se na Facebook objavi ne bo prikazal v celoti.

 

Na ta način lahko OG oznake že vnaprej prilagodite in tako poskrbite, da bo Facebook objava optimizirana že od samega začetka. 

 

OG oznake se nastavijo izključno za optimizacijo prikaza objave na Facebooku.

 

Alternativa: Yoast SEO za WordPress

 

Če uporabljate WordPress, potem uporabite vtičnik Yoast SEO. Trenutno je to najboljši vtičnik, ki ga lahko uporabite za SEO vaše spletne strani, ki jo poganja WordPress.

 

Izčrpna navodila za namestitev in uporabo lahko najdete tukaj.

 

1.2. Meta naslov ni enak H1 naslovu!

 

Vsaka spletna stran mora imeti tudi H1 naslov. Ta je namenjen izključno bralcem vašega bloga oziroma spletne strani.

 

Oblikovan mora biti tako, da bo nemudoma pritegnil pozornost uporabnika.

Meta naslov je po drugi strani namenjen iskalnikom. Z njegovo pomočjo Google bolje razume vsebino strani ali objave.

 

Bistvo strani je preko meta naslova izraženo s ključnimi besedami.

 

Ker predstavlja meta naslov prvi stik spletnih pohajkovalcev z vašo stranjo, mora biti oblikovan tako, da bo pritegnil njihovo pozornost in si prislužil klik.

 

Sedaj, ko razumete razliko med meta naslovom ter H1 naslovom, vam zaupamo še to, da lahko meta naslov nastavite tako, da je enak H1 naslovu.

 

Meta naslov je enak H1 naslovu.

 

Lahko pa se razlikujeta.

 

Meta naslov je drugačen od H1 naslova.

 

Zakaj?

 

Pri meta naslovu morate paziti, da bo pravilno optimiziran.

 

Predolg meta naslov bo na Googlu odrezan in ne bo prikazan v celoti. H1 pa se nahaja samo na spletni strani in bo prikazan, ne glede na to koliko dolg je.

 

1.3. Kakšen vpliv ima meta naslov na SEO?

 

Google si z vsako posodobitvijo algoritmov prizadeva olajšati življenje spletnih uporabnikov.

 

Ko naključni pohajkovalec v iskalnik vtipka svojo iskalno zahtevo, bo Google poskrbel za prikaz njemu najbolj relevantne vsebine.

 

Da to lahko stori, potrebuje informacije o vsebini vsake posamezne spletne strani.

 

To pridobi s pomočjo analize besed, ki se na določeni strani nahajajo.

 

Vendar pa vseh elementov strani ne obravnava enako.

 

Nekaterim elementom daje več pomena kot drugim.

 

Večji ugled uživa tako tudi meta naslov, saj iskalnikom omogoča hitro določitev bistvene tematike strani.

 

Ali povedano drugače:

 

Meta naslov predstavi temo vsake strani ali vsebine na iskalniku razumljiv način.

 

Kaj to pomeni?

 

Če imate slabo optimizirane ali celo generične meta naslove, se lahko zgodi, da iskalci ne bodo kliknili na vašo spletno stran.

 

Slab CTR (click-through rate) sporoči Googlu, da vaša spletna stran za uporabnike ni zanimiva oz. uporabna in jo zato uvršča nižje v iskalnih rezultatih.

 

Torej:

 

Ključne besede, s katerimi želite optimizirati vašo stran in podstrani, se morajo nahajati v meta naslovih.

 

Tako bodo iskalniki znali vašo spletno stran bolje umestili v množico zadetkov.

 

Vpliv meta naslova na SEO.

 

 

1.4. 6 značilnosti dobrega meta naslova

 

Upoštevajte naslednje nasvete in približali se boste mojstrom pisanja meta naslovov.

 

  • Umestitev v celotno podobo strani

 

Preden se lotite pisanja meta naslovov, si izrišite osnovno hierarhijo same spletne strani.

 

Informacija o tem, kam stran vsebinsko spada je namreč zelo pomembna.

Meta naslov domače strani bo tako precej drugačen, kot pa naslov produktne strani ali blog prispevka.

 

BONUS: Bolj kot se spuščate po hierarhiji spletne strani, natančneje opišite meta naslove.

 

Primer:

 

Domača stran: Strokovnjak Za Strehe In Fasade | Obenauf

Kategorija: Najboljša Strešna Kritina Za Vaš Denar | Obenauf

Stran produkta: Preverite Odlične Kovinske Kritine Prefa & Gerard | Obenauf

 

  • Vsaka stran naj ima edinstven meta naslov

 

To je pomembna informacija, saj podvojeni ali manjkajoči meta naslovi niso v pomoč iskalnikom.

 

Vse nepravilnosti v povezavi s tem lahko preverite v orodju Google Search Console, pod zavihkom HTML Improvements report

 

Poskrbite, da bo vsak meta naslov predstavljal bistvo posamezne strani.

Vsaka stran je namreč unikatna, zato naj to odraža tudi njen naslov.

 

  • Vključite svojo blagovno znamko

 

Google priporoča, da meta naslov na začetku ali koncu vsebuje ime vaše blagovne znamke.

 

To naj bo ločeno od ostalega naslova z vezajem, dvopičjem ali navpičnico.

 

BONUS: Ljudje bodo z večjo verjetnostjo kliknili na iskalni rezultat, če bo vseboval ime znamke, ki ji zaupajo oziroma jo poznajo.

 

Znamka v meta naslovu. 

  • Pozorni bodite na dolžino

 

Dolžina naslova je določena s piksli, vendar pa velja upoštevati mejo 50 do 70 znakov. Pri tem imejte v mislih, da bo nekaj znakov potrebno nameniti tudi imenu vaše blagovne znamke.

 

Da ne boste prekoračili priporočene meje, vam pri pisanju meta oznak lahko pomaga brezplačno orodje: SERP Snippet Generator.

 

  • Vključite ciljno ključno besedo

 

Raziskava ključnih besed je bistvenega pomena!

 

Za najboljšo optimizacijo meta naslova je pomembno vedeti, kaj vaše ciljno občinstvo išče ter na kakšen način.

 

Poiščite fraze, ki jih iskalci vtipkajo v iskalnike, ko iščejo določene storitve ali informacije.

 

Za vsako posamezno podstran na vaši spletni strani določite glavno oziroma ciljno ključno besedo in jo uporabite v meta naslovu.

 

Pri tem pazite, da bo celotna podoba še vedno odražala bistvo strani, ki jo urejate.

 

BONUS: Ključne besede na začetku meta naslova imajo lahko večji vpliv na uvrstitev strani v rezultatih iskalnika.

 

Raziskave kažejo, da ljudje preletijo le prvih nekaj besed naslova, zato je pravilno oblikovanje ključnega pomena.

 

  • Vključite poziv k akciji (Call to action - CTA)

 

Ne pozabite!

 

Besedilo, ki ga boste dodelili meta naslovu, se bo prikazovalo v rezultatih iskalnika zapisano v modri barvi. 

 

Izkoristite to priložnost in prepričajte iskalca, da bo kliknil na vaš rezultat.

Če boste z naslovom odgovorili na vprašanje iskalca in nagovorili njegove želje ter potrebe, boste veliko lažje pridobili klik na vašo stran.

 

 

2. Meta opis

 

2.1. Kaj je meta opis?

 

Meta opis se nahaja v iskalnih rezultatih pod meta naslovom.

 

Njegova pomembnost se v prvi vrsti izraža v dejstvu, da z njegovo pomočjo lahko prepričate še neodločenega pohajkovalca, da obišče prav vašo spletno stran.

 

Kako izgleda v praksi:

 

Kako izgleda meta opis?

 

Opazite, da so nekatere besede v meta opisu odebeljene?

 

To je znak, da se določena ključna beseda ujema s tisto, ki je bila iskana.

 

 

2.2. Google lahko spremeni vaš meta opis!

 

Ko se lotite optimizacije vaše strani, si pred očmi vedno držite Googlovo poslanstvo.

 

Vedeti morate, da je vsako Googlovo dejanje in vsaka posodobitev algoritma namenjena izboljšanju uporabnikove izkušnje.

 

Cilj je, da bo iskalec čim lažje prišel do informacije, ki jo išče.

 

Dejstvo, da Google spreminja meta opise, povzroča sive lase tistim, ki so kreiranju le teh posvetili veliko časa.

 

Google implementira spremembe na podlagi uporabnikove specifične spletne poizvedbe.

 

To pomeni, da ima lahko posamičen rezultat iskanja v različnih primerih različen meta opis.

 

Do tega pride, kadar Google »misli«, da niste dobro optimizirali opisa ali pa se iskana besedna zveza nahaja drugje v vsebini spletne strani.

 

To pomeni, da bo Google vaš opis naredil dinamičen po iskalni besedni zvezi uporabnika.

 

Meta oznake

 

 

2.3. Ali je meta opis pomemben za SEO?

 

Google v svojih algoritmih ne uporablja meta opisov za razvrščanje rezultatov po pomembnosti, vendar se pomembnost opisa skriva nekje drugje.

 

Google veliko pomembnost pripisuje tako imenovanemu click-through rate (CTR) dejavniku.

 

Z njegovo pomočjo določa relevantnost spletne strani za določenega uporabnika in njegovo iskalno zahtevo.

 

Povedano drugače:

 

Več ljudi klikne na vašo stran v iskalnih rezultatih = vpliv na višjo pozicijo strani v iskalnih rezultatih.

 

Pri tem je seveda potrebno upoštevati, da ima Google preko 200 različnih kriterijev za uvrščanje strani v iskalnih rezultatih. CTR je le eden izmed njih.

 

BONUS: CTR za posamezne podstrani lahko preverite v svojem Google Analytics računu. Sledite poti Acquisition -> Search Console –> Landing Pages in prikazala se vam bo stran z želenimi podatki.

 

Google Analitika

 

Če opazite, da imajo vaše podstrani veliko prikazov (Impressions) in malo klikov (Clicks), je to lahko znak, da vaš meta opis ni dovolj privlačen za klikanje.

 

Testirajte nov opis in čez nekaj časa primerjajte rezultate.

 

2.4. Značilnosti najboljših meta opisov:

 

  • Pazite na dolžino

 

Idealna dolžina meta opisov se nahaja med 150 in 160 znaki. Daljši neoptimizirani opisi ne bodo prikazani v celoti, kar je vidno na spodnjem primeru.

 

Dolžina meta opisa.

 

  • Ne podvajajte

 

Nikoli ne uporabljajte istega meta opisa za več strani hkrati.

 

Če nimate časa oblikovati opisa za vsako stran posebej, ga pustite raje praznega. Google bo v tem primeru zelo verjetno »oblikoval« opis namesto vas.

 

Za opis bo vzel del vsebine vaše podstrani. Vendar morate vedeti, da ta opis ne bo privlačno optimiziran za iskalce.

 

  • Uporabite močne besede (power words)

 

S pomočjo močnih besed lahko v bralcu vzbudite radovednost in vplivate na njegova čustva.

 

Nekaj primerov močnih besed: takoj, enostavno, hitro, brezplačno, najboljše, najbolje ocenjeno itd.

 

Meta opis z močnimi besedami (power words).

 

  • Vključite posebne ponudbe

 

Meta opisi so odličen način, da vaše potencialne stranke obvestite o posebnih ponudbah, ki jih imate v določenem času.

 

Ne priporočamo vključevanja posebnih ponudb, če niso resnične.

 

Lažne ponudbe potencialnega kupca odženejo z vaše spletne strani in omajajo njegovo zaupanje v vaše podjetje.

 

Posebne ponudbe v meta opisu.

 

  • Vključite jasen poziv k akciji (CTA)

 

Naključni pohajkovalec potrebuje točna navodila! S pozivom k akciji mu olajšate njegovo iskanje in odvzamete breme odločanja.

 

Primeri dobrih pozivov k akciji: prijavite se, oglejte si našo ponudbo, preizkusite itd.

 

Vključite poziv k akciji.

 

  • Rešite potrošnikov problem

 

Rešitev potrošnikovega problema se mora nahajati v meta opisu.

 

Klik si boste prislužili le, če boste zadovoljivo odgovorili na iskalčevo vprašanje: »Kako mi lahko ta stran pomaga rešiti mojo težavo?«

 

  • Uporabite empatijo

 

Ali vaš meta opis izzove čustveno reakcijo?

 

Ne?

 

Potem puščate veliko denarja na mizi.

 

S sočutjem damo namreč potrošnikom vedeti, da jih razumemo in poznamo njihove probleme.

 

Vzemimo za primer osebo z vnetim grlom, ki zaradi bolečin ne more več normalno požirati. Na internetu najde zadetek z opisom:

 

»Vam vneto grlo povzroča bolečine?«

 

In odgovor je seveda pritrdilen!

 

Ker smo z empatijo nagovorili njeno težavo, obstaja velika verjetnost, da bo ta oseba obiskala vašo stran.

 

  • Naj bo opis edinstven!

 

Monotoni in dolgočasni opisi so tako pogosti, da jih večina uporabnikov enostavno preleti. Kreativa je tista, ki v iskalcu vzbudi pozitivna pričakovanja ter vam pomaga, da se dvignete nad množico.

 

Raziščite kaj dela konkurenca in to izboljšajte z unikatnimi opisi.

 

  • Testirajte in prilagajajte

 

Za optimalno delovanje spletne strani je potrebno redno testiranje, sledenje rezultatom in po potrebi prilagajanje posameznih elementov.

 

To velja za vse SEO aktivnost, kot tudi za meta opise. Ne bojte se eksperimentiranja!

 

Le tako boste namreč ugotovili, kaj najbolje deluje za vašo specifično nišo.

 

Prilagajajte opise in s pomočjo Google Analytics orodja spremljajte spremembe.

 

Testirajte rezultate.

 

Naj vam meta oznake uredijo naši SEO strokovnjaki

Če potrebujete pri vaši spletni strani pomoč SEO strokovnjakov, vam z veseljem priskočimo na pomoč. Naši SEO mojstri vam bodo svetovali in opravili strokovno analizo vašega spletnega mesta. 

 

Za več informacij se oglasite na kavi ali pa nam pošljite 

 

POVPRAŠEVANJE

 

Vsako sredo delimo SEO nasvete tudi na naši Facebook strani, zato nam sledite in sodelujte v naših debatah.

 

Sedaj pa je čas, da se konkretno lotite on-site optimizacije oz. optimiziranja vaših meta oznak, kot sta meta naslov in meta opis!

 

Želite sodelovati z nami? Zaupajte nam svoje želje.

Povpraševanje