Kako postati mojster za Facebook objave? 13 enostavnih idej

Kako postati mojster za Facebook objave? 13 enostavnih idej

Z več kot tremi milijardami aktivnih mesečnih uporabnikov, ki aplikaciji mesečno posvetijo povprečno 20 ur svojega časa, je Facebook trenutno brez dvoma eden najmočnejših igralcev na igrišču socialnih omrežij.

 

Za podjetja predstavlja stičišče potencialnih strank, še nedotaknjeno morje zainteresiranih uporabnikov. Zato sta na mestu naslednji vprašanji:

 

Ste prepričani, da vaše podjetje ta kanal izkorišča v polni meri?

 

Vključujejo vaše Facebook objave uporabnikom najbolj zanimive vsebine?

 

Ni pomembno, ali je vaša Facebook stran še sveža ali že uveljavljena, v tem vodiču boste našli relevantne informacije za vašo naslednjo Facebook marketinško strategijo.

 

Preberite si:

 

Kako do novih sledilcev

 

Vsako podjetje svojo uspešnost meri drugače. Nekateri svoj fokus usmerjajo v pridobitev novih kontaktov, grajenju podobe znamke, spet drugi pa so usmerjeni predvsem k rezultatom iz prodaje.

 

A vsi imamo skupni cilj: potrebujemo sledilce.

 

Na tem mestu pa je potrebno poudariti: potrebujemo pristne sledilce, ki se bodo zanimali za vsebine ter se nanje tudi odzivali.

 

Mnoga podjetja se poslužujejo nagradnih iger z bogatimi nagradami, ki nimajo nikakršne zveze z bistvom same strani. Kot bi spletna trgovina, ki prodaja športno opremo, za nagrado ponudila novi iPhone.

 

Na ta način bi stran po hitrem postopku zbrala zavidljivo število novih sledilcev, ki pa bi se zanimali le za nagrado in ne tudi za športno opremo, ki predstavlja bistvo spletni strani.

 

Takšna publika se ne bi odzivala na objave tega podjetja, ne bi komentirala in delila objavljenih vsebin. To pa bi imelo posledično negativen vpliv na organski doseg nadaljnjih objav. Ti lažni oboževalci bi Facebookovemu algoritmu namreč sporočili, da dotična stran uporabnikom ni zanimiva in se objav zato ne splača organsko prikazovati drugim. 

 

Facebook z meritvami t. i. engagementa namreč ugotavlja, kako učinkovite so bile vaše objave. Povedano z drugimi besedami: kako so objave odmevale pri vaših sledilcih; koliko všečkov, delitev, komentarjev in klikov so objave pridobile. Opremljen s temi informacijami bo Facebookov algoritem določil, v katerih časovnicah se bodo vaše bodoče objave pojavljale.

 

Priprava Facebook objav

 

Kako torej pridobiti zainteresirane sledilce?

 

Nekaj namigov:

 

  • Stran lahko promovirate svojim e-mail naročnikom in jih prek e-mail sporočila povabite, da všečkajo vašo stran.
  • Dodajte stran podjetja kot svoje delovno mesto in prosite vaše sodelavce, da storijo enako.
  • V e-mail podpis dodajte povezavo, ki vodi do vaše Facebook strani.
  • Na vašo spletno stran implementirajte gumbe za socialna omrežja. Uporabite Facebookov vtičnik in poskrbite na ta način za več všečkov vaše strani.
  • Pridružite se relevantnim skupinam na Facebooku, komentirajte s svojim osebnim profilom ter vključite povezave do objav na vaši spletni strani. Ne pozabite, vaši komentarji naj bodo drugim uporabnikom koristni in v pomoč pri reševanju njihovih težav. Le tako si boste prislužili klik do vaše spletne strani.
  • Ponudite ekskluziven popust, ki je namenjen le sledilcem Facebook strani. Veliko ljudi namreč všečka stran iz praktičnih razlogov – ker si želi popust ali želi biti na tekočem z novostmi.
  • Na svojo zahvalno stran vključite gumb »Všečkajte nas na Facebooku«.  Stranke, ki so pri vas ravno opravile nakup ali izvedle določeno akcijo, bodo dovzetnejše za všečkanje.
  • Izkoristite tako imenovani »pop-up box«. Stranke naj izmenično nagovarja k všečkanju Facebook strani in vpisu na e-mail seznam.
  • Redno objavljajte vsebino, ki bo vašim sledilcem relevantna.

 

Pozor!

 

Uporabniki ne želijo biti neprestano bombardirani z informacijami o vašem produktu. Naj bo stran razgibana: postavljajte vprašanja, objavljajte fotografije, implementirajte Facebook oglaševanje ter prirejajte relevantne nagradne igre.

 

 

Vrste Facebook objav

 

Facebook temelji na tem, da povezuje uporabnike med seboj. Gre za pogovor in ne za enostransko predvajanje informacij. Vaše objave in vsebina naj bi vključevali ostale ljudi, jih motivirali k izražanju lastnega mnenja, komentiranju ter deljenju vsebin.

 

Vrste Facebook objav

 

Potrudite se in vključite v svojo časovnico več različnih vrst objav, ki bodo nagovarjale vaše občinstvo.

 

Če imate težave z načrtovanjem vsebine, si lahko pomagate s pravilom 70-20-10, ki pravi, naj:

 

  • 70% Facebook objav vsebuje originalno vsebino, ki prinaša vrednost uporabniku,
  • 20% navaja ideje iz drugih virov,
  • 10% pa naj bo promocijskih vsebin, npr. posebne ponudbe, ki so na voljo le sledilcem strani.

 

Pomembno je, da se vsebina nenehno pretaka. To je bistvo Facebook strani: nenehen tok kvalitetnih informacij, ki bodo pritegnile nove uporabnike. In sčasoma vzpostavile zaupanje, ki bo posledično vodilo v nakup.

 

 

Slike 

 

Zaradi vedno večje zasičenosti z informacijami se uporabniki vedno pogosteje nagibajo k enostavnim prikazom v obliki slikovnega gradiva. To najhitreje nagovori naše čute ter nam na zgoščen način poda relevantne informacije.

 

Poskrbite za kakovostne fotografije v vašem profilu, saj je Facebook izrazito vizualna platforma. Pozorni bodite na to, da bodo slikovni elementi med seboj stilsko povezani in bo stran delovala kot celota.

 

Facebook nam omogoča objavljanje različnih grafik. Za pomoč pri objavi vam razkrivamo najboljše velikosti posameznih slik:

 

  • Profilna slika: 180 x 180 px
  • Naslovna slika: 1200 × 675 px
  • Slike v objavah: 1200 x 630 px

 

Velikosti Facebookovih grafik

 

S pravo naslovno fotografijo lahko nagovorite obiskovalce svoje strani ali vključite celo poziv k akciji.

 

Najpogosteje se naslovno fotografijo uporablja za prikaz inovativnosti ter kreativnosti podjetja. Pokažite svojim sledilcem kdo ste in kaj počnete s pomočjo osebne note, ki jo posredujejo vizualni elementi.

 

Zakaj so slike v objavah dobra izbira?

 

Objave s sliko pridobijo dvakrat več pozornosti kot tiste brez in imajo znatno več možnosti, da jih bodo uporabniki delili naprej. 

 

Delitve objave s sliko in brez

 

Video

 

Najboljši način za pripovedovanje zgodbe je zagotovo s pomočjo video vsebin. Vsak dan si uporabniki Facebooka ogledajo 100 milijonov ur video posnetkov. Gre za format, ki najmočneje nagovarja publiko in uživa največji doseg.

 

Doseg glede na vrsto Facebook objave

 

Impresivna statistika, ki je ne gre zanemariti pri načrtovanju vaše naslednje kampanje.

 

Pri tem pa je pomembno upoštevati še sledeč namig: vsaj 85% Facebook uporabnikov gleda video posnetke brez zvoka.

 

To pomeni, da so podnapisi nujni za vse video posnetke, ki so objavljeni na Facebooku. Čas gledanja naj bi se tako povečal za vsaj 12%.

 

Če niste vešči izdelovanja video posnetkov, lahko uporabite funkcijo Facebook Live, ki uporabnikom omogoča, da se s pomočjo svojih mobilnih telefonov »vklopijo v živo«. Funkcija je zanimiva predvsem za podjetja, ki želijo zajeti dogajanje v svojih prostorih ter se avtentično povezati s svojimi sledilci.

 

Obstaja še možnost deljenja zgodb s pomočjo virtualne resničnosti - v obliki 360° posnetkov.

 

Izkušnja je optimizirana za uporabnike mobilnih telefonov, saj se s premikanjem in nagibanjem naprave razkriva vsa še ne videna video vsebina. Na namiznih računalnikih je za priklic vsebine potrebno klikniti ter povleči z miško.

 

 

Za ustvarjanje takšnih video posnetkov boste potrebovali kamero za 360-stopinjsko zajemanje.

 

Raziskava podjetja Buzzsumo prikazuje impresivno moč in doseg video posnetkov. Analizirali so Facebook objave leta 2017 ter prišli do zaključka, da na samem vrhu lestvice najbolj viralnih vsebin kraljujejo prav video posnetki.

 

Najbolj zaželeni so bili praktični nasveti, sledile so motivacijske vsebine ter recepti.

 

Ste se odločili, da se želite preizkusiti v izdelovanju video posnetkov?

 

Predlagamo vam ti dve preprosti, a učinkoviti aplikaciji:

 

  • Adobe Spark Video – ustvarite kratke in sladke videoposnetke.
  • VidLab – ustvarite in urejajte video posnetke na napravah iPhone.

 

 

Vsebina

 

Poleg vizualnih elementov je seveda pomembna tudi vsebina samih objav. Sledi seznam najbolj vročih vsebin, ki se lahko kombinirajo tudi z vizualnimi elementi.

 

 

Ideje za Facebook objave

 

Citati

 

Velika večina obožuje citate vplivnih ljudi, kar lahko izkoristite sebi v prid. Poiščite citate znanih oseb iz svoje panoge oziroma tržne niše in jih spremenite v slikovno gradivo.

 

 Objave s citati

 

Nasveti

 

Ker ste strokovnjak na svojem področju, lahko delček svojega znanja podelite tudi sledilcem. Delite koristne nasvete in informacije, ki bodo ciljni publiki v pomoč.

 

Pomembno: ostanite relevantni!

 

Ne objavljajte naključnih vsebin, ki z vašim podjetjem nimajo povezave. Zaupanje boste zgradili le z objavami, ki bodo izobraževale, zabavale ali ponujale možnost za pogovor. 

 

Facebook objava naj vsebuje nasvet

 

Kviz

 

Kvizi ponujajo odlično priložnost za povezovanje uporabnikov in povečanje engagementa na vaši Facebook strani.

 

Pri njihovi izdelavi poskušajte vključiti elemente, s katerimi se vaši sledilci lahko poistovetijo. Poskrbite še za kakšen nasmešek, in kviz je gotov. 

 

Za inspiracijo si lahko ogledate kvize na strani Buzzfeed. Idej imajo res veliko.

 

Primer kviza

 

Humor

 

Priznajmo si, Facebook velikokrat obiščemo z željo po zabavi.

 

In nič ni narobe, če jo svojim sledilcem ponudimo tudi sami. Vendar moramo biti kot podjetje s tem orodjem previdni, saj naše občinstvo ne bo navdušeno nad neskončnim plazom naključnih smešnih slik.

 

Zato poskušajmo stremeti k povezavi med svojimi objavami in vsebinsko podobo podjetja.

 

Osvojite sledilce s humorjem

 

Osebne zgodbe

 

Osebne zgodbe so tiste, ki nas ganejo in najmočneje nagovorijo. Če želite biti pomemben del vsakdana vaših sledilcev, pokažite svojo človeško stran!

 

Je že tako, da smo najbolj aktivni pri tistih objavah, ki nas nagovorijo na osebnem nivoju.

 

Prikažite dogajanje za kulisami: slike načina izdelave vašega produkta ali predstavite klimo v podjetju. Delite osebne anekdote in izkušnje. Predstavite svoje začetke in razloge, zakaj ste se odločili za delo v določeni panogi.

 

Ko bo vaše podjetje dobilo človeški obraz, bodo stranke čutile še večjo povezanost z vašo znamko oziroma podjetjem. 

 

Osredotočite se na vašo zgodbo.

 

Ljudje obožujemo zgodbe, sploh tiste, ki govorijo o soljudeh. Odličen primer te prakse je Facebook stran Humans of New York.

 

Nagovorite sledilce z osebnimi zgodbami

 

Vključite sledilce

 

Na svoji Facebook strani lahko objavljate tudi vsebino, katere avtorji so vaši sledilci. 

 

Kako naj bi to izgledalo v praksi?

 

Na socialnih omrežjih poiščite vsebino, ki je bila ustvarjena na podlagi ali s pomočjo vašega produkta ali storitve. 

 

Vključite jo v svoje objave. In seveda ne pozabite pripisati zasluge avtorju.

 

S tem, ko ponovno objavljate vsebine uporabnikov in jih označite kot avtorje, jim posredujete občutek, da je podjetju mar za njihove zgodbe in da so cenjeni.

 

Zadovoljne stranke pa se vedno rade vračajo.

 

To strategijo s pridom izkoriščajo v podjetju GoPro, kjer dnevno objavljajo fotografije svojih uporabnikov.

 

 Slike uporabnikov

 

Vprašanja

 

Obiskovalci strani in bralci objav bodo pokazali višjo stopnjo odzivnosti, če jih boste neposredno nagovorili in jih vzpodbudili k sodelovanju. Najlažji način za dosego tega je postavljanje vprašanj.

 

Najboljša so kratka in jedrnata vprašanja.

 

  • Kaj imate rajši: Facebook ali Instagram?
  • Dvodelne ali enodelne kopalke?
  • Cena ali izgled. Kaj vam je pomembnejše?

 

S tem, ko ponudite bralcem izbiro, jim omogočite hiter in enostaven odgovor. Na ta način lahko pridobite več odziva, kot pa če bi postavili preveč odprto vprašanje, ki bi zahtevalo kompleksen odgovor.

 

 Nagovorite sledilce z vprašanji

 

Objavite članke

 

Najpogostejša težava pri objavi člankov je njihova prezentacija!

 

Poskrbite za zanimiv naslov in klikabilen opis članka. Se pravi, nujno morate optimizirate meta oznake za Facebook.

 

Zopet je potrebno veliko pozornosti nameniti fotografiji, saj je to element, ki bo bralce najbolj pritegnil.

 

Primer objave članka

 

Pričevanja zadovoljnih kupcev 

 

Pokažite navdušenje kupcev nad vašimi produkti ali storitvami!

 

To lahko naredite v obliki daljših analiz, kjer prikažete rezultate, ki so prepričali uporabnike. Uporabite lahko tudi enostaven citat kupca in ga spremenite v slikovno gradivo za vašo FB objavo.

 

Za posredovanje zgodb uporabnikov so najprimernejše video vsebine. 

 

 

 

Že obstoječa vsebina

 

Za uspeh na družbenih medijih boste potrebovali veliko vsebin. Na srečo ne potrebujete vseh ustvarjati sami. Poslužujete se lahko že napisanih člankov, novic ali raziskav, relevantnih za vašo dejavnost. Svoje sledilce lahko prosite, da podajo mnenje v komentarju.

 

Uporabite že obsoječo vsebino

 

Nagradne igre

 

Vsi jih obožujemo. Nagradne igre namreč.

 

Z njihovo pomočjo lahko pridobite nove sledilce in poskrbite za dogajanje na časovnici.

 

Nekaj idej:

 

  • Postavite vprašanje – izmed pravilnih odgovorov izžrebajte zmagovalca.
  • Selfie tedna – prosite svoje sledilce, naj oddajo svojo fotografijo ali video (lahko tudi z vašim produktom) in nato določite zmagovalca.
  • Slika s podnapisi [Caption this photo] – objavite sliko in prosite svoje sledilce, naj ji dodajo izviren komentar.
  • Kviz - vaši sledilci naj rešijo kviz, vi pa kasneje izžrebate zmagovalca.

 

Zopet poskrbite, da je vsebina nagradnih iger povezana z vašo zgodbo oziroma produktom!

 

 Facebook nagradne igre

 

Dopolni stavek

 

Podobno kot vprašanja je tudi ta metoda pri uporabnikih zelo priljubljena.

Paziti je potrebno le, da vprašanja niso preveč odprta, saj bi s tem lahko vzpodbudila negativne odgovore.

 

Na primer:

 

  • Če bi šla lahko danes s komerkoli na večerjo, bi si izbrala: ____________.
  • Moj najljubši romantični film je _____________.
  • Moj cilj za letošnje leto je _______________.
  • Po dolgem dnevu se sprostim tako, da _____________.

 

Dopolni stavek

 

Infografike

 

Infografike zaradi svoje informativne ter visoko vizualne narave privabijo veliko pozornosti. Kar v Facebook jeziku pomeni, da ljudje na njih radi klikajo in jih delijo naprej. 

 

Tukaj gre za predstavitev informacij s pomočjo grafičnih elementov. Tako lahko na zanimiv način prikažemo informacije, povezane z našo stroko ali na poučen način predstavimo rešitev nekega problema.

 

Če želite ustvarjati osupljive infografike, pa ne veste kje začeti, vam lahko pomagamo s sledečimi predlogi: 

 

 

 

Pripnite objavo na vrh svoje časovnice:

 

Časovnica vam ponuja tudi možnost, da pripnete določeno objavo na sam vrh. S tem določite, katero vsebino želite imeti na vrhu vaše strani. Vse ostale objave se bodo prikazovale spodaj, tudi če so novejše.

 

Enostavno kliknite na tri majhne pikice na desni strani objave ter izberite Pripni na vrh strani. Objava bo ostala pripeta, dokler je ne boste zamenjali z drugo.

 

Pripnite objavo na vrh časovnice  

 

 

Facebook objave poskušajte vedno povezati s svojim podjetjem, produktom ali storitvijo. Bodite ustvarjalni, kombinirajte različne vrste objav in preizkušajte nove stvari.

 

Pri tem pa redno spremljajte premike engagementa in statistiko. Saj veste, podatki ne lažejo!

 

So vam bili predlogi všeč? Katere izmed teh nasvetov najbolj pogosto uporabljate sami?

 

Potrebujete še več inspiracije? Oglasite se pri nas!

Želite sodelovati z nami? Zaupajte nam svoje želje.

Povpraševanje