Slišali ste za izraz ključne besede, ter za soodvisnost z optimizacijo spletnih strani in boljšim uvrščanjem v Googlu, pa ne veste kako se udejanijo v praksi.
In še manj, kako bi jih poiskali.
Niste prvi, ki se vam zdi raziskava ključnih besed kot raketna znanost. In ne boste zadnji, ki boste že do konca članka razumeli kako preprosta v resnici je. Bolj jasno bo tudi, kako jih uporabimo v praksi.
Kaj so ključne besede
Ključne besede so:
- popularne fraze in izrazi
- poizvedbe
- besedne zveze, ki povzamejo, ali na najkrajši možen način opredelijo neko vsebino.
Z "ligo prvakov" denimo definiramo vse, kar je povezano z najbolj prestižnim klubskim nogometnim tekmovanjem. Ko torej iščemo rezultate zadnjega kroga lahko bo naša najbolj osnovna poizvedba v Googlu ali podobnih iskalnikih "rezultati lige prvakov."
Zakaj je pomembno katere fraze uporabljamo
Prvi pogoj za dobro uvrstitev v Googlu je, da iskalnik sploh razume vašo vsebino. Da torej vsebino lahko poveže z neko ključno besedo (neko frazo).
Hkrati je pomembno, da lovimo tam, kjer so ribe. Se pravi, da vsebino optimiziramo s ključnimi besedami, ki jih ljudje dejansko uporabljajo. Opiranje na besedne zveze, ki se jih ljudje ne poslužujejo, enostavno ni smiselno.
Pogosti napaki
Nemalokrat se zgodi, da je neka vsebina posejana s strokovnimi izrazi, ki jih širša množica ne pozna ali uporablja. Posledično za pogovorne izraze sploh ne tekmuje.
Ali pa sicer tekmuje za zelo priljubljeno strokovno ključno besedo, nezavedajoč se, da obstaja pogovorna, ki je bistveno bolj učinkovita.
Zelo dober primer je "heksenšus".
Ima sicer nekaj manj iskanj kot "bolečine v vratu", pa bistveno boljši KEI, razmerje med številom mesečnih iskanj in obsegom konkurence.
To pomeni, da je verjetnost, da boste obiskani na poizvedbo "heksenšus", bistveno večja, kot pa verjetnost, da boste obiskani na "bolečine v vratu".
Kaj delamo s ključnimi besedami
Najbolj preprost odgovor je,
- bodisi z njimi optimiziramo in posodobimo obstoječe vsebine,
- bodisi nam služijo kot izhodišča za vsebino, ki je sploh še nimamo.
Naprimer. Iz zadetkov spodaj je razvidno, da potencialne obiskovalce, v povezavi s težavami z vratom, zanimajo tudi:
- možne reakcije na počutje,
- kako lahko vratne mišice okrepijo,
- kako lahko bolečine odpravijo sami.
Dober pisec ali SEO urednik članka o bolečinah v vratu bo zgornje štri ključne besede vključil v vsebino, najverjetneje kot podnaslove s praktičnimi informacijami.
Na ta način bo podaljšal članek, ga približal širšemu spektru iskalcev in hkrati še prispeval k relevantnosti in vidnosti v Googlu.
Kako poiskati ključne besede za spletno stran
Najbolj osnovno obliko raziskave ključnih besed opravimo kar v brskalniku Google. Že med tipkanjem najbolj osnovne besedne zveze, Google avtomatično v jezičku ponudi še nekaj sorodnih rešitev.
To še ni vse. Ko izberemo enega od zadetkov, Google na dnu praviloma ponudi še kakšno rešitev več. Ni pa nujno.
Za začek analize je kar dovolj. Sploh, če potrebujemo hitro rešitev kako popraviti mizerne izpise v rezultatih iskanja ali obogatiti vsebino članka.
Za bolj poglobljeno analizo Google ni dovolj izčrpen. Ne razkriva vseh ključnih besed, niti iskalnih trendov, količine iskanj in konkurence, daje pa nek osnoven občutek, ter izhodišča, s čimer usmerja nadaljevanje raziskave.
Keywordtool.io
Za globje brskanje se lahko poslužimo različnih orodij. Eden od njih je Keywordtool.io.
Keywordtool.io ponudi bistveno več zadetkov kot Googlovi rezultati iskanja. Resda včasih navrže tudi kakšno poljsko, ali češko, je pa praviloma bolj izčrpen z večbesednimi frazami, ki so za SEO zelo uporabne.
Keywordtool.io je denimo na poizvedbo "zobna ščetka" vrnil 121 zadetkov. Takoj nam padejo v oči fraze, ki obsegajo tudi pet besed.
Nekatere med njimi jasno nakazujejo kako lahko vsebino bistveno bolj definiramo in se na ta način razlikujemo od spletnih strani, ki se vrtijo zgolj okrog osnovne, generične ključne besede.
|
|
Keywordtool.io je v osnovni različici brezplačno orodje, vendar pa brez plačila naročnine ne razkrije vseh ključnih besed, prav tako ne postreže s trendi iskanja.
To pomankljivost dopolnimo s Keyword planner-jem.
Keyword planner
Keyword planner je del Google Ads. Načeloma podpira pripravo spletnih oglasov, vendar je že leta nepogrešljiv del SEO orožarne.
Več kot šestdeset strokovnjakov ga je leta 2015 uvrstilo med tri najboljša orodja. In sicer na drugo mesto.
Uporaba je brezplačna. Prijava je enostavna, sploh, če že imate Google račun, ki ste ga denimo odprli že z Gmail.
Praviloma najbolj zanimive ključne besede, ki jih je ponudil Keywordtool.io, vnesemo še v Keyword planner, ki postreže z okvirnim številom iskanj in nivojem konkurence. High denimo pomeni, da je za neko ključno besedo konkurenca visoka, zato je pogosto ne ciljamo.
Prav tako se lahko ključni besedi odrečemo, če je število iskanj neznatno. Ni pa nujno.
Idealno je, če je iskanj veliko, konkurenca pa nizka, ampak praviloma sklepamo kompromise in ciljamo več keywordov hkrati, tako da jih sestavimo v gruče in smiselno raztresemo po vsebini.
Strokovnjaki so, kar se orodij za raziskavo tiče, bolje od Keyword plannerja ocenili SEMRush.
SEMRush
SEMRush je super pregledno orodje. Nudi vse, kar nudijo že prej omenjena, vendar na bolj všečen in pregleden način.
In kar je sploh pripravno, SEMRush razkriva, kako je neko ključno besedo uporabila konkurenca in kako je bila vključina v spletne strani, ki se uvrščajo najvišje.
Žal, SEMRush omogoča le deset brezplačnih iskanj na dan in deset rezultatov na poročilo. Kar je pogosto premalo. Cena je odvisna od predvidenega obsega dela.
Kateri načrtovalnik ključnih besed izbrati
Kako se lotimo raziskave ključnih besed in koliko orodij uporabimo je odvisno od tega, kako zadovoljni smo s potekom.
Včasih najdemo zelo hitro, pogosto brskamo zelo globoko.
Analiziramo tudi, kako dejansko uspešne ključne besede so. V WebCeo-u, ki vleče podatke iz webmaster tools preverimo uvrstitev spletne strani na neko ključno besedo, hkrati pa CTR, torej število klikov, število oziroma obiskov na število prikazov v Googlu.
Če je uvrstitev na opazovano ključno besedo v Googlu dobra, CTR pa slab, to pomeni, da naslov in podnaslov nista dovolj mikavna.
Kar je več kot namig naj ju izboljšamo.
Pri raziskavah si pomagamo tudi z:
- Ubersuggest
- Youtube
- WebCeo
- Webmaster tools
Kako uporabimo ključne besede
Kako ključne besede uporabiti, je pravzaprav poglavje zase, se pa na splošno držimo naslednjih smernic.
Krovno ključno besedo vključimo v najpomembnejše vsebinske elemente:
- meta naslov
- meta opis
- h1
- besedilo
- tekst
- imena datotek slik
- alt opise slik...
O tem kako optimiziramo slike, smo pisali v sorodnem blogu.
Sorodne ključne besede najpogosteje uporabimo kot podnaslove (h2 - h4) in iztočnice za razširitev opisov.
Na kaj pazimo
Ključnih besed nikoli ne stresemo v vsebino. Sploh ne v meta title in meta description. Poskušamo biti izvirni, ne papige. Denimo.
V ostale vsebinske elemente jih razporejamo zmerno, pripovedno, ne telegrafsko. Pri analizi ključnih besed vedno oblikujemo gruče ali grozde sorodnih ključnih besed. Uporabimo jih pripovedno in ne telegrafsko.