Ste lastnik podjetja in vas konkurenca na spletu prehiteva po levi in desni?
Ko v Google vtipkate nazive storitev, ki jih ponujate, vas ni na prvi strani zadetkov.
Ni ga lastnika spletne strani, ki si ne bi želel čim višje uvrstitve v Googlu (ali drugih iskalnikih) in s tem večjega obiska.
A začnimo z osnovami: Kako stranke iščejo na spletu?
Vaš kruh je, na primer, prodaja kruha :)
Vaša potencialna stranka vas bo iskala tako, da bo v iskalnik vpisala "domači kruh". In ven bodo skočili rezultati. Tu bo vaš cilj biti čim višje na prvi strani brskalnika.
Za občutek: prvi zadetek na Googlu privabi več kot 30 % vseh iskalcev. Prvi trije skupaj poberejo kar 75 % vseh ljudi, ki iščejo določeno vsebino.
Ali ste pri odprtju svoje pekarne namestili znake, ki jasno kažejo, da je tu vaša pekarna? Ste obesili svoje logotipe in ime svoje pekarne?
Zakaj bi potem počeli karkoli drugače s svojo spletno stranjo?
Način, kako optimiziramo spletno stran za brskalnike, kot so Google, pa je seveda rahlo drugačen – bolj digitalen. Za lažje razumevanje smo pripravili nekaj osnovnih nasvetov, ki vam bodo pomagali do višjih uvrstitev v brskalnikih:
#1: Optimizirajte hitrost nalaganja vaše spletne strani.
Dejstvo je, da je dandanes hitro nalaganje strani nujno. Počasno nalaganje strani je frustrirajoče za obiskovalce. Verjetno se marsikdo med čakanjem že odloči obiskati kako drugo spletno stran – vašo konkurenco.
Če vas lažje prepričajo številke:
- vsaka sekunda vas lahko stane 7 % izgube konverzije oz. prodaje.
- 40 % obiskovalcev zapusti stran, ki se nalaga več kot 3 sekunde.
Obiskovalci vaše spletne strani pričakujejo, da se bo le-ta naložila v 2 sekundah ali manj. Nujno preverite hitrost nalaganja predvsem na mobilnih napravah in odstranite manj pomembne elemente, ki vam upočasnjujejo stran.
#2: Vsebina naj bo prilagodljiva za mobilne naprave.
Uporabniki vse več brskajo po spletu s pomočjo mobilnih telefonov, zato se prepričajte, da je vaša stran »responsive« oz. prilagodljiva za mobilne telefone.
To lahko storite s pomočjo Googlovega testa prijaznosti do mobilnih naprav, ki vam poda tudi napotke in predloge za optimizacijo: https://search.google.com/test/mobile-friendly
#3: Ustvarjajte privlačno, poučno, koristno ali zanimivo vsebino.
Vsebina vaše strani je eden izmed najpomembnejših signalov, saj vas bo Google uvrstil v brskalnik glede na vsebino vaše spletne strani. Navsezadnje uporabniki obiščejo vašo spletno stran, ker jih zanima vaša vsebina.
Kaj je torej dobra vsebina?
Vsekakor mora biti odgovor na povpraševanje. Če uporabniki googlajo »kaj je digitalni marketing«, boste imeli v tem primeru večje možnosti za prikaz v brskalnikih, kadar vaša stran odgovori na povpraševanje uporabnikov. V tem primeru mora na vaši strani biti obrazložitev digitalnega marketinga, ki jo preberejo uporabniki.
Odgovor na povpraševanje pa je lahko v različnih oblikah – lahko je članek, video, slika, artikel v spletni trgovini, odstavek iz Wikipedije itd.
Kadar pa je vsebina res odlična in v veliki meri unikatna, lahko drugi omenjajo in ustvarjajo povezave na vašo stran, kar je za SEO odlično.
#4: Uredite naslove!
Naslovi so drug najpomembnejši signal, ki brskalniku sporoči, o čem pravzaprav govori vaša stran. Prav tako so naslovi eni izmed prvih elementov, ki jih uporabniki vidijo in preberejo v brskalnikih in na spletnih straneh. Prvi vtis veliko šteje, zato dobro premislite naslove.
Nekaj splošnih navodil za pisanje naslovov se glasi:
- Bodite informativni – naslov je suma sumarum dotične strani.
- Bodite kratki, a ne prekratki – naslov naj ne bo sestavljen le iz dveh besed, hkrati pa ne sme iti v drugo skrajnost. Sestavite ga iz 55 znakov ali manj.
- Bodite zanimivi – ljudje smo po naravi radovedni in vsak rad prebere kako zanimivost, zato to izkoristite.
#5: Uporabljajte spletno analitiko.
Ali veste, kako vas uporabniki sploh najdejo? Kaj pa, katere vaše strani so najbolj obiskane?
Za odgovor na to si nastavite orodji Google Analytics in Google Search Console, ter spremljajte dogajanje na vaši spletni strani. Orodji vam brezplačno zbirata različne podatke, s katerimi lahko razberete vašo ciljno publiko, prilagodite vašo digitalno strategijo in ustvarjate poročila po meri.
#6: Ustvarite enostavno, kratko in berljivo URL-strukturo.
Če že uporabniki težko razumejo in preberejo vaš URL, ta verjetno bega tudi iskalnike, kot je Google.
Kratki, organizirani in opisni URL-ji so uporabni tako za Google kot tudi za uporabnike vaše spletne strani. Uporabniki lažje razumejo trenutno lokacijo na spletni strani, Google pa dobro urejeno strukturo spletne strani lažje prebere in razume.
#7: Bodite aktivni na družbenih omrežjih.
Eden izmed odličnih načinov promoviranja vaše spletne strani je preko družbenih omrežij.
Zbirajte všečke, delitve, sledilce in vse drugo z upoštevanjem naslednjih osnovnih napotkov:
- Ustvarite dobro vsebino, ki bi jo drugi želeli deliti naprej.
- Organizirajte tekmovanja ali nagradne igre.
- Ne pozabite dodati vaši spletni strani gumbov za deljenje na družbenih omrežjih.
#8: Optimizirajte slike.
Google del svojih rezultatov iskanja pri nekaterih iskalnih nizih nameni tudi slikam. Čeprav slike dobivajo manjši delež prometa, pa ta vsekakor ni zanemarljiv, zato poskrbite za naslednje elemente vaših slik:
- Ime datoteke – v nekaj besedah opišite, kaj je na sliki.
- Alt-oznake – Google ne vidi slike, zato mu jo je treba čim bolje opisati v enem stavku ali povedi.
- Velikost slike – Google ima sicer raje večje dimenzije slik, vendar pa to velikokrat pomeni tudi večjo velikost datoteke, ki vam upočasnjuje stran. Poiščite kompromis z uporabo orodij, kot so TinyPNG.
Še več in bolj podrobno o optimizaciji slik pa preberite tukaj.
Še nekaj zanimivosti strica Googla
Na tej točki upamo, da so vam zgornji nasveti vsaj malo razširili vpogled v optimizacijo. Če pa še vedno potrebujete rahel potisk v pravo smer, imamo za vas še nekaj zanimive brskalniške statistike:
90% iskalcev klikne le rezultat na prvi strani Googla |
75% iskalcev klikne le na enega od prvih treh zadetkov v Googlu |
35% vseh klikov pripada rezultatu na vrhu |
Trendi veljajo ne glede na dejavnost, velikost podjetja ali območje delovanja. Če želite uspeti, potem morate vključiti tudi SEO-optimizacijo v vaš plan dejavnosti. V pomoč lahko preberete še 12 tehničnih SEO-nasvetov – nekaj smo jih že omenili, preostali pa vas čakajo le en klik stran.
Uvrščanje v Googlu je za številne lastnike spletnih strani kljub vsej literaturi uganka, saj je področje optimizacije široko obsegajoče. Poleg tega pa ni nujno, da prizadevanja obrodijo sadove. Celo nasprotno, napačne poteze lahko negativno vplivajo na vidnost v rezultatih iskanja. Zato je dobro poznati oba segmenta optimizacije:
- on-site optimizacija,
- off-site optimizacija.
Poleg organskega oglaševanja pa se lahko na spletu oglašujete tudi na druge načine. Prednost optimizacije spletnih strani za brskalnike in posledično tudi organskega oglaševanja pa je v tem, da je to relativno manjši strošek v primerjavi z drugimi načini oglaševanja, hkrati pa je s pravilno optimizacijo to najbolj učinkovit način promoviranja vaše spletne strani.
V Dspotu se zavedamo, da je SEO praviloma dolgoročno delo in da se je treba na tem področju nenehno izobraževati. Zato smo tudi tu, da vam pomagamo s storitvami, ki jih potrebujete.