DSPOT d.o.o. - internetne rešitve
Stritarjeva 6a
Kranj
4000
Slovenija
podpora@dspot.si Facebook Instagram
POVPRAŠEVANJE

Vaš vodnik v Google Analitko in Google Analitko 4

Google ima v svojem bogatem in raznolikem arzenalu spletne pomoči in podpore tudi analitično orodje, ki vam pomaga razumeti promet in uspešnost vašega spletnega mesta ter prepoznati vzorce obnašanja obiskovalcev spletne strani.

 

Morda se zdi dokaj samoumevno in precej jasno – obiskovalci, ko vas potrebujejo, obiščejo vašo spletno stran, kjer kliknejo na želeno (in seveda relevantno) vsebino, tam dobijo, kar so hoteli, spletno stran zaprejo, in stvar je zaključena.

 

Enostavno? Ne, če želite biti najboljši v tem, kar počnete, in če seveda želite uspešno monetizirati svojo dejavnost. Google Analitiko bi zato morali uporabljati vsi, ki imate svojo spletno stran.

 

V agenciji Dspot se vrsto let ukvarjamo z grajenjem spletnih strani, njihovo optimizacijo in kreiranjem uspešnega vhodnega marketinga. Zato je poznavanje drobovja Google Analitike ključno in nujno v procesu našega dela, prav tako sledenje trendom ter vsem premikom v digitalnem vesolju na splošno.

 

In ker se počasi, a vztrajno približuje konec dobe Google Analitike (UA oz. Universal Analytics) in prihod dela na platformi nove generacije Googla Analitike 4 (ali GA4), smo za lažje razumevanje zbrali ključne razlike in pomembne novosti, ki bodo zagotavljale ustrezno prilagajanje marketinških kampanj, za doseganje želenih in najboljših rezultatov, saj, kot boste videli v nadaljevanju, so razlike med njima pomembne za vaše delo naprej.

 

Kazalo vsebine:

 

 

Kaj je Google Analitika?

To je brezplačno Googlovo orodje, ki pomaga razumeti delovanje spletne strani in obnašanja obiskovalcev na njej. Zelo poenostavljeno to pomeni zbiranje podatkov, za kar uporablja sledilno kodo v obliki JavaScripta, ki je dodana kodi vsake posamezne strani ter omogoča shranjevanje piškotka v brskalnik obiskovalcev spletnega mesta. Piškotek nato pošlje zadetek v Google Analitiko, ki beleži, analizira in poroča vsako interakcijo uporabnika z vašim spletnim mestom.

 

 

1. Zakaj uporabljamo Google Analitiko?

Glavni namen Google Analitike je branje in zbiranje podatkov ter razumevanje, kako obiskovalci uporabljajo spletno stran. Tukaj je nekaj najpomembnejših vprašanj, ki ste si jih v vašem delovnem procesu zagotovo že zastavili:

 

  • Koliko obiskovalcev obišče vašo stran?
  • Od kod obiskovalci prihajajo?
  • Kako ti obiskovalci napredujejo po vašem spletnem mestu?
  • Kaj obiskovalci počnejo na vaši strani?
  • Kako obiskovalci komunicirajo z elementi na vaši strani?
  • Koliko časa obiskovalci preživijo na spletni strani?
  • V kateri fazi obiska uporabniki zapustijo vaše spletno mesto?

 

Google Analitika sledi dejavnostim, kot so trajanje seje, število odprtih strani na sejo, stopnja obiskov ene strani itn., ter te podatke združuje z informacijami o viru prometa oziroma prihodkov. Analitiko lahko zelo uspešno povežemo tudi z Google Oglaševanjem, saj omogoča dobro berljive podatke in dejanske metrike. Te lahko uporabimo pri postavljanju uspešnih in profitabilnih kampanj, ki zasledujejo kakovostne cilje in konverzije, pri čemer je konverzija to, kar sami želite – dejanska prodaja, ogled določene strani, prenos specifične datoteke itn.

Cilj in motiv Google Analitike je pridobiti visokokakovostne in poglobljene podatke, prepoznati slabo delujoče strani ter prepoznati možnosti za optimizacijo stopnje konverzije ter slediti toku obnašanja obiskovalcev. Omogoča tudi uporabo, kot je segmentacija obiskovalcev, poročanje o e-trgovini, prikazovanja transakcij, prihodkov itn.

 

V digitalnem marketingu, tako kot pri številnih stvareh, so informacije moč. Več kot veste o obnašanju obiskovalcev spletnega mesta in ciljni publiki, tem bolje.

 

2. Zakaj jo potrebujete?

Večina spletnih mest je zasnovana z mislijo sledenja vnaprej postavljenih ciljev in KPI-jev. Je glavni namen vaše spletne strani spodbujanje obiskovalcev k nakupu določenih izdelkov? Ne glede na zastavljene cilje vašega spletnega mesta vam Google Analitika omogoča, da ocenite, kako dobro te cilje izpolnjujete.

Google Analitika beleži štiri glavne zadetke:

  • Ogled strani (“Pageview”) — zabeleži število obiskov uporabnikov vaše spletne strani. Vsebuje informacije o napravah in brskalnikih, ki jih uporabljajo obiskovalci strani. Izveste tudi, katere strani in podstrani obiščejo.
  • Dogodki (“Events”) — se beležijo, ko obiskovalci na spletnem mestu sprožijo določen dogodek oziroma akcijo: izpolnijo obrazec, kliknejo povezavo ali predvajajo videoposnetek.
  • Transakcije/e-trgovine (“E-commerce”) — se beleži, ko obiskovalec spletnega mesta opravi nakup. Vidite tudi, katere strani je obiskovalec obiskal pred zaključenim nakupom.
  • Seja (“Session”) — je skupina uporabniških interakcij, ki se zgodijo na vašem spletnem mestu v nekem časovnem obdobju. Ena seja običajno vsebuje ogled več strani, dogodkov, družabnih interakcij in transakcij e-trgovine.

 

Kot vidite, lahko Google Analitiko uporabljate za pester nabor razlogov.

Sedaj, ko smo podatke dobili, jih moramo tudi uporabiti. In na tem mestu si zastavimo naslednja vprašanja:

  • Koliko prometa na vaše spletno mesto pritegnejo različni marketinški kanali?
  • Kateri so vaši glavni viri prometa?
  • Od kod prihajajo obiskovalci (geolokacija)?
  • Kakšna je stopnja konverzije obiskovalcev iz različnih kanalov?

Odgovori na ta vprašanja vam bodo pomagali prilagoditi vašo strategijo trženja in vam dali vpogled, v katere kanale je bolje vlagati ali kako bolje opredeliti ciljno publiko.

 

Zato je Google Analitika neprecenljiv vir informacij za celotni digitalni marketing, optimizacijo SEO, kot tudi prodajo. Platforma pomaga odgovoriti na vrsto vprašanj o tem, kako uporabniki najdejo vaše spletno mesto in kako z njim komunicirajo:

  • Koliko iskalnega prometa pridobi vaše spletno mesto?
  • Katera od vaših ciljnih strani pridobi največ prometa?
  • Katere iskalne poizvedbe obiskovalci uporabljajo za iskanje vašega spletnega mesta?
  • Kakšna je stopnja obiskov ene strani vašega spletnega mesta za obiskovalce iz različnih virov?

V digitalnem marketingu, tako kot pri številnih stvareh, so informacije moč. Več kot veste o obnašanju obiskovalcev spletnega mesta in ciljni publiki, tem bolje. Z analitiko pa lahko dostopate do detajlnih poročil in vidite, kako lahko dejansko povečate donosnost svojih ciljev in naložb.

3. Kako nastavite Google Analitiko?

Že uporabljate Gmail, Google Drive ali druga Googlova orodja? Potrebujete namreč le Googlov račun, v katerega se prijavite, ter nato s kodo povežete spletno stran in Google Analitiko.V kolikor izberete naš lastni CMS Lytee to za vas storimo mi.  

 

4. Kako Google Analitiko brati in razumeti?

Google Analitika vse zbrane podatke najprej obdela in nato tolmači v obliki poročil. Gre za vizualne prikaze zabeleženih podatkov, ki so narejeni tako, da olajšajo prepoznavanje vzorcev in pridobivanju vpogledov.

Se vam v glavi zvrti, ko vidite vse te številke, grafe in procente? Ne skrbite, zato smo tu mi. K profesionalno vodeni optimizaciji SEO spada tudi strokovno branje analitike. Naj vam ...

 

 

5. Najpomembnejše razlike med UA in GA4?

Universal Analytics (UA) oziroma Google Analitika je bila narejena na danes že zastareli metodologiji pridobivanja informacij iz piškotkov iz vašega računalnika ali mobilne naprave. Poudarek je bil na trajanju sej (“Sessions”) in ogledov strani (“Page view”).

 

Četrta generacija Google Analitike ali GA4 pa podatke zbira iz različnih platform, kjer se ne zanaša samo na piškotke, temveč uporablja podatkovni model, ki temelji na razširjenih dogodkih ('Events”) in zagotavlja meritve, ki so osredotočene na uporabnika.

 

V univerzalni Google Analitiki (UA) je dogodek beleženje katerekoli interakcije (npr. kliki, oddaja obrazca, prenos datoteke itn.), v GA4 pa je dogodek vsako različno dejanje, ki se zgodi ob določenem času in je povezano z obiskovalcem spletne strani. Dogodek se v GA4 poimenuje in pridobi seznam glavnih vrednosti (parametre). V praksi to pomeni, da se pri vsaki dejavnosti obiskovalca na spletni strani v Google Analitiko beležijo zadetki. Dogodki so zato zelo prilagodljivi, dodate jim lahko do 25 posameznih parametrov.

 

6. Google Analitika 4

GA4 je bila uvedena oktobra 2020 in bo nadomestila Universal Analytics (UA). Poleg spremenjenega načina dogodkov, prinaša tako inteligentnejšo analitiko, boljše sledenje, podrobnejša poročila kot tudi večjo varnost vašega spletnega mesta. Uporablja tudi bistveno drugačno strukturo podatkov in tudi logiko zbiranja podatkov, kjer je primarni fokus na uporabnikih in dogodkih.

 

Z izboljšano uporabniško izkušnjo in pridobivanjem kvalitetnejših informacij je ena najpomembnejših sprememb to, da Google Analitika ne bo shranjevala IP-naslovov. Dobrodošla rešitev in dodatna kontrola, ki je v času povečane skrbi za zasebnost podatkov še kako pomembna.

 

GA4, prej poimenovana ''App+web'', je torej Googlova platforma naslednje generacije, ki ne zajema le spletnih mest, temveč tudi mobilne aplikacije. Osrednji poudarek je na uporabi umetne inteligence in strojnega učenja, saj ne glede na to, ali ''sprejmete'' piškotke, Google Analitika 4 zbira podrobne informacije o uporabnikih vaše spletne strani.

 

Google Analytics 4 je zato zmogljivo marketinško orodje, ki s celostnimi vpogledi pomaga sprejemati boljše tržne odločitve in uspešno merjenje zastavljenih KPI-jev.

 

7. Kakšne spremembe prinaša Google Analitika 4

GA4 prinaša veliko novosti, in je zato povsem drugačna, in ne le posodobljena, smo do sedaj že ugotovili. Ponovimo vse nove, izboljšane in spremenjene funkcije GA4:

  • brezkodno sledenje dogodkom,
  • izboljšane napovedne meritve, ki jih poganja umetna inteligenca, za poglobljene in pametnejše vpoglede,
  • boljše sledenje na različnih platformah,
  • boljše razumevanje vedenja strank in nakupne poti na različnih napravah,
  • boljšo integracijo z Google Oglaševanjem,
  • inteligentnejša poročila in
  • izboljšano varnost.

 

Brezkodno sledenje dogodkov

Najpomembnejša razlika med staro in novo Google Analitiko so torej dogodki (''Events'')oziroma način zbiranja in tolmačenja podatkov. Dogodki (''Events'') so interakcije med obiskovalci in spletnim mestom, koda na strani ni več potrebna, saj se večina dogodkov meri avtomatično. GA4 spremlja dogodke v realnem času, na primer čas pomikanja po strani (''Scroll time'') ali čas predvajanja videoposnetka. Privzeto sledi večini osnovnih dogodkov, ustvarite pa lahko tudi dogodke po meri in jim sledite na vseh tržnih kanalih.

Kategorije dogodkov v GA4:

  1. Samodejno zbrane (“Automatically collected”) – kjer avtomatično zbira osnovne dogodke, kot so ogledi strani, začetek seje ali premikanje po strani.
  2. Izboljšano merjenje (“Enhanced Measurement”) – tudi te avtomatično zbirajo podatke, le da je tu mogoče izbrati zelo natančne parametre (npr. prenos-datoteke).
  3. Priporočeno (“Recommended”) – te se ne zbirajo samodejno, vendar je zaradi pogostosti Google zagotovil poenoteno poimenovanje in izvajanje.

Po meri (“Custom”) – dogodek si lahko seveda nastavite tudi po meri. Pozorni bodite le na to, da je dovoljeno število dogodkov omejeno na 500, ustvarite in sledite lahko do 300 dogodkov na znamko (''Property'').

 

Poglobljeni in pametnejši vpogledi

GA4 ima vključeno strojno učenje in umetno inteligenco, zato zagotavlja visoko stopnjo uporabnosti in prilagajanja, saj takoj opozori, če nekaj na strani potrebuje vašo pozornost.

Tri zelo pomembne napovedne meritve, ki jih prinaša Google Analitika 4, so:

  1. Verjetnost nakupa (''Purchase probability'') — Verjetnost, da bo uporabnik, ki je bil aktiven v zadnjih 28 dneh, zabeležil določen dogodek konverzije v prihodnjih 7 dneh.
  2. Verjetnost odtoka (''Churn probability'') — Verjetnost, da uporabnik, ki je bil aktiven v vaši aplikaciji ali na spletnem mestu v zadnjih 7 dneh, ne bo aktiven v prihodnjih 7 dneh.
  3. Napoved prihodkov (''Predicted revenue'') — Pričakovani prihodek od vseh konverzij nakupov v prihodnjih 28 dneh od uporabnika, ki je bil aktiven v zadnjih 28 dneh.

S temi napovednimi meritvami lahko poskrbite za optimizacijo nakupne poti in ustvarite ciljno usmerjene oglaševalske akcije ter tako povečate verjetnost konverzije, kar vodi do boljše donosnosti naložbe. Meritve boste našli v ustvarjalniku ciljnih skupin (''Audience builder'') in v raziskavah (''Explorations'').

 

Sledenje na več platformah

Namesto ločenega sledenja interakcijam s spletom in aplikacijami GA4 omogoča merjenje obeh na istem mestu. Sledi namreč različnim napravam, kar pomeni, da če si oseba ogleda vaše spletno mesto iz dveh različnih naprav, ga bo GA4 štela kot eno osebo (in ne kot dve, kot je to storila UA).

Z GA4 si lahko na enem mestu ogledate rezultate svojih marketinških prizadevanj na vseh platformah. Ogledate si lahko uspešnost posameznih platform in se odločite, na katere platforme morate osredotočiti svoja prizadevanja.

 

Boljša integracija z Google Oglaševanjem

Z integracijo GA4 s programom Google Ads lahko ustvarite ciljne skupine po meri, ter tako dosežete svoje stranke. Analizirate lahko, kako se vaše občinstvo odzove na vaše marketinške kampanje in ustrezno prilagodite svoje akcije, s čimer seveda izboljšate svojo konverzijo.

Konkretno to pomeni: če vaši ciljni uporabniki opravijo nakup v aplikaciji, jih GA4 samodejno odstrani s seznama in jih preneha ciljati z oglasi.

 

Pametno organizirana poročila

GA4 poročila kreira na podlagi celotnega življenjskega cikla in pomaga pridobiti boljši vpogled v to, kako stranke najdejo vaše podjetje in spletno stran. Pomembna novost je poročanje analiz, kjer lahko vidite celoten življenjski tok, od pridobitve do zadržanja, ali pa izberete le del poti stranke v prodajnem lijaku, in tako prilagodite svoje marketinške aktivnosti (''Funnel Analysis'', ''Path Analysis'' in ''Segment Overlap''). Naj omenimo, da je bila tako natančna analiza nekoč dosegljiva le za uporabnike plačljive različice Google Analytics 360. Prav tako je mogoča tudi integracija z Googlovim BigQuery oblačno storitvijo za analizo velike količine podatkov.

 

Sledenje brez piškotkov

Večina trenutnih metod sledenja zahteva piškotke za sledenje uporabniških podatkov. Ker pa se zakoni o zasebnosti krepijo, postaja vse težje slediti uporabnikom. Zato ni daleč dan, ko bo to postalo nemogoče. GA4 ponuja alternativo.

Po navedbah Googla uporablja GA4 strojno učenje in umetno inteligenco za zapolnitev vrzeli, ki nastaja ob omejitvah uporabe piškotkov, to pa za podjetja pomeni, da boste lahko še naprej imeli dostop do bistvenih podatkov o vedenju vaših obiskovalcev.

 

8. Kdaj bomo uporabljali le še GA4?

Dejstvo je, da se stara Google Analitika poslavlja. Nova GA4 bo svoje poslanstvo začela izpolnjevati 1. julija 2023. Ker velja, da je čas relativen, in teče hitreje, ko se nečesa morda nekoliko branimo (priznajmo si, vsaka sprememba je težka), vam svetujemo, da GA4 vključite istočasno s staro analitiko, ko boste začeli z novim projektom. Vključite ga tudi na platformo GA4 in spremljajte delovanje obeh, tako se boste lažje pripravili na prihod modifikacije.

 

Google Analitika 4 je vsekakor prihodnost spletne analitike. Poskrbela bo za oprijemljive in realne podatke, saj inteligentno sledi uporabniku z uporabo UI in zagotavlja analitiko na podlagi življenjskih ciklov strank. Tako vam bo zagotovo v pomoč pri prilagajanju oglaševalskih akcij glede na vaše obiskovalce in stranke.

 

 

 

 

Deli na:

Želite sodelovati z nami? Zaupajte nam svoje želje.

 

Povpraševanje