Nasveti in Triki za Noro Učinkovite CTA Gumbe

Nasveti in Triki za Noro Učinkovite CTA Gumbe

Kako se spoprijeti z oblikovanjem in uporabo CTA gumbov?

Vsakemu naročniku ob uvodnem sestanku vedno zastavim sledeče vprašanje: "Kaj je glavni cilj vaše spletne strani?"

 

Je to predstavitev vaše ponudbe? Zbiranje kontaktov ali pridobivanje rezervacij?

 

V primeru, da nimate določenega svojega cilja se takoj pozicionirajte za mizo in ga določite. 

 

Na koncu pa spletno stran prilagodite temu cilju.

 

Ker so v zadnjem času zelo popularne spletne trgovine, se bomo v nadaljevanju članka osredotočili na njih.

 

In kaj je cilj spletne trgovine? You guessed it, prodaja izdelkov ali storitev.


Večina spletnih trgovin sledi določenemu vzorcu brskanja po strani:

  • pristanek na strani,
  • iskanje,
  • produkt,
  • nakup.

 

V tem postopku bomo izpostavili enega pomembnejših elementov, to je CTA gumb.

 

Ogledali si bomo njegovo vlogo na posameznem delu poti uporabnika in opisali, kakšni gumbi naj bi se nahajali na posameznem koraku uporabnika.

 

Če te zanima kako povišati konverzije, beri naprej.

 

Pristajalna stran

 Pristajalna stran oz. landing page opravlja dve primarni funkciji:

  1. Opisuje vas in vaše produkte oz. storitve
  2. Uporabnike vodi proti nakupu

 

Za usmeritev uporabnikov do druge točke potrebujemo dober CTA gumb.

 

Ne veste točno kaj so CTA gumbi?

 

Gre za gumbe, ki uporabnika pozivajo k akciji (call-to-action). Nahajajo se na vaši spletni strani in na pristajalnih straneh ter uporabnika vodijo do vaše ciljne konverzije.

 

Učinkovit CTA gumb je v kontrastu z ostalim barvami na strani, zaradi česar izstopa.

 

Barva in font CTA gumba naj bi ostajala enaka skozi celotno stran. Uporabnik bo na ostalih podstraneh pozoren na vizualne informacije, na katere smo ga opozorili na pristajalni strani.

 

CTA gumb mora imeti jasno sporočilo in jasen poziv k akciji, kot na primer "Kupi" ali "Išči". Izogibajte se generičnim besedam kot "Poglej več".

 

Primer CTA gumba na kiwi.com

 

Če je za iskanje potrebno vnesti parametre, kot so lokacija, datum itd., naj bo gumb del celotnega izseka vendar naj vseeno dovolj izstopa.

 Izstopanje CTA gumba

 

Ne uporabljajte ponavljajočih povezav

 

Je vaš glavni cilj, da uporabniki na vaši strani kupijo produkte?

 

Potem vas gotovo mika, da bi na strani večkrat prikazali CTA gumb.

 

Na prvi pogled je poteza logična: uporabnikom želimo dati čim več možnosti za nakup.

 

Vendar vsaka dodatna povezava povzroči, da morajo vaši uporabniki razumeti in procesirati več informacij.

 

Vsaka podvojena povezava dodaja kompleksnost vaši strani. To povzroča oteženo uporabo in v končni fazi zmanjšuje konverzijo.

 Pravilen prikaz CTA gumbov za višje konverzije

 

Brskanje med produkti – je potreben gumb?

 

Dobra spletna trgovina uporabnikom omogoča pregled nad velikim številom produktov.

 

Hkrati pa ponuja zadostno število informacij, ki jih uporabnik lahko med seboj primerja in na podlagi katerih se odloči za določen produkt.

 

Predstavlja vaša spletna stran produkte s pomočjo fotografij?

 

Potem CTA gumbi, kot so "Poglej produkt" niso potrebni.

 

Uporabniku je že znano, da s klikom na produkt lahko vstopi na stran posameznega izdelka.

 

Dodatni gumbi bi povzročili le zmedo.

 

Primer spletne trgovine Nike

 

Večno vprašanje pri uporabi CTA gumbov je, ali bi morali gumb “dodaj v košarico” uporabiti že pri brskanju med produkti ali pa ga umestiti le na notranjo stran vsakega produkta.


Pri tem si zastavite ti dve vprašanji:

  1. Prodajate produkte, ki jih uporabniki pogosto kupujejo?
  2. Ali uporabniki pogosto naročajo več kot en produkt?

 

Če ste na obe vprašanji odgovorili pritrdilno, potem za povečanje konverzije na strani vseh produktov priporočamo gumb "Dodaj v košarico" .

 

Spletne trgovine supermarketov so odličen primer take situacije.

 

Prestižne znamke in trgovine z dražjimi produkti tega načeloma ne potrebujejo.

 

Gumb Dodaj v košarico - odličen primer spletnih trgovin supermarketov

 

Produktna stran: Nakup mora biti preprost

Produktna stran ima nekaj nalog:

  • V najboljši luči predstaviti produkt.
  • Opisati specifikacije in funkcije.
  • Pomiriti uporabnike preko ocen in mnenj ostalih kupcev.
  • Omogočiti preprost nakup.

 

Najbolj izpostavljen CTA gumb na produktni strani bi moral biti gumb za nakup ali dodajanje v košarico.

 

Omogočite svojim uporabnikom enostavno izvedbo željene akcije, za katero želite, da jo opravi.

 

Produktna stran ima samo en cilj, zato ga primerno poudarite s CTA gumbom.

 

CTA gumb V košarico na produktni strani

 

Ne zlijte ga z okolico, ne uporabljajte nerazumljivih fontov in ne izpostavljajte ostalih možnosti na strani.

 

Če je CTA gumb jasen in dobro postavljen, ni potrebo, da spremlja uporabnika med brskanjem po produktni strani.

 

Vendar previdno!

 

Izogibajte se deaktivaciji in onemogočanju CTA gumba za nakup. Tudi če od uporabnikov zahtevate, da najprej izberejo npr. velikost izdelkov, ki jih naročajo.

 

Uporabniki lahko namreč pridejo do zaključka, da produkta ni mogoče kupiti.

 

In kakšna je rešitev za to težavo?

 

Ob pritisku na CTA gumb najprej izpostavite izbiro velikosti in dodajte pojasnilo, da je potrebno pred nakupom izpolniti še to polje.

 

Če izdelka nimate na zalogi, gumb nadomestite z "oddaj povpraševanje" ali čim podobnim.

 

 

Alternative gumbu za nakup

 

V spletnih prodajalnah se uporabniki lahko znajdejo v dilemi.

 

Lahko se zgodi, da jim je produkt všeč…

 

…vendar ga še niso pripravljeni kupiti.

 

To se večinoma dogaja pri dražjih izdelkih.

 

Takrat v igro vstopijo sekundarni CTA gumbi.

 

Dober primer za to so seznami želja.

 

Vaši uporabniki se lahko nahajajo še v fazi raziskovanja. Iščejo produkt, ki bi najbolje zadostil njihovim potrebam.

 

V tej fazi je zelo uporaben gumb, ki izbrani izdelek shrani na določeno mesto.

 

Pazite le, da je sekundarni CTA gumb bolj pasiven in ne konkurira z glavnim "Kupi" gumbom.

 

In pozor…

 

Ne pozabite zbirati email naslovov svojih uporabnikov!

 

Zakaj?

 

Tako jih lahko prek elektronske pošte opomnite na izdelek, ki so ga dodali na seznam želja.

 

Še en dober primer za sekundarni CTA gumb je "vprašaj nas / postavi vprašanje".

 

Uporabniku ponudimo možnost komunikacije s prodajalcem. Zastavi lahko svoja vprašanja v zvezi z izdelkom, prodajalec pa ga vodi skozi nakupni proces.

 

Ta način lahko vodi v konverzijo preko telefona ali emaila kasneje.

 

Dodaj na seznam želja CTA gumb

 

Plačilo: Vsi CTA gumbi naj bodo enaki

Zadnji korak pri spletnem nakupu je seveda "checkout". Tu vam uporabniki prepustijo svoje podatke, tako osebne kot finančne.

 

V principu je to vaja izpolnjevanja obrazcev, kar pa ne pomeni, da tega koraka ni mogoče optimizirati.

 

Dober checkout lahko namreč poveča število konverzij.

 

Pomembnost CTA-jev v zadnjem koraku strmo naraste.

 

Odločajo namreč o tem, ali bo uporabnik izvršil svoj nakup ali zapustil košarico.

 

Če ima vaš checkout več korakov, naj bodo gumbi na vseh straneh enaki (enaka barva, enak napis).

 

Se sprašujete zakaj?

 

Uporabnik se je v prvih korakih spoznal z obliko in funkcijo gumba in ve, kaj lahko od njega pričakuje. Zato njegove rutine ne prekinjajte z novo obliko gumba.

 

Če imate na prvih 2 korakih CTA "Nadaljuj" ali "Naprej", naj bo tako tudi na tretjem koraku.

 

Vzpostavili ste pričakovanje kaj gumb stori (torej uporabnika pelje na naslednji korak). Tu pride v uporabo tako imenovani "familiarity principle".

 

Dodatne razlage vsakega CTA-ja v smislu "Nadaljuj na plačilne podatke" oziroma dodajanje odvečnega teksta ne priporočamo.

 

Uporabnika to zmoti na njegovi nakupni poti in pojavi se dvom. Namesto, da bi se odzvali intuitivno ter zaključili nakup, ga lahko prekinejo.

 

Izjema pri tem je zadnji gumb za zaključek transakcije.

 

Toliko bolj, če se zaključek nakupa izvrši na drugi strani. Uporabnika tako že z drugačnim CTA gumbom opozorite, da bo preusmerjen na drugo stran. Tako poskrbite, da ta prehod ne bo predstavljal neprijetnega presenečenja.

 

 

Povzetek

Ključ dobrih CTA gumbov je jasen napis, ki sporoča, kaj se bo ob kliku zgodilo.

 

To je še posebej pomembno na prvih CTA-jih, ki uporabnike vodijo v nakup.

 

Za povečanje števila nakupov pa vam svetujemo sledeče:

 

Ne dodajajte CTA gumbov vsepovprek, ampak razmislite o preoblikovanju samega gumba.

 

Povečajte ga, dodajte mu več prostora in ga primerno izpostavite.

 

Želite sodelovati z nami? Zaupajte nam svoje želje.

Povpraševanje