Kako ustvariti uspešno email kampanjo?

Kako ustvariti uspešno email kampanjo?

Za začetek, zanimiv podatek: človeška pozornost se je v zadnjem desetletju skrajšala z 12 na 8 sekund. “Fun fact” za primerjavo – zlata ribica naj bi imela 9 sekundno pozornost. Rast uporabe pametnih telefonov in posledično skrajšana pozornost sta znatno povečala pomen kvalitetnega pisanja in kreiranja tem, vrednih branja. 

Obstaja več ključnih elementov, kateri lahko pozitivno vplivajo na efektivnost email marketinga. Kombinacija njih pa lahko vodi k uspehu.

Kako torej ustvariti uspešno email kampanjo, ki jo bodo naslovniki odprli, prebrali in kliknili, vas pa bo razveselil višji open rate in konverzije?

 

Prvi kontakt

Začne se že pri naslovu email sporočila - če vam ne uspe napisati vrstice, ki bi pritegnila pozornost naslovnika, bo še tako dobro zasnovana in oblikovana vsebina vašega newsletter-ja ostala neprebrana. Če bo naslov preveč generičen, uspeha ni možno pričakovati.

  • ​​Testiranje različnih naslovov – eksperimentirajte z različnimi naslovi, toni nagovora ali personalizacije
  • V primeru personaliziranih naslovov se prepričajte, da so podatki v bazi prejemnikov točno definirani

Podnaslov ali predogledni tekst (preview text) je naslednji element, ki vpliva na uspešnost prvega kontakta z naslovniki. Ta naj jasno pokaže, kaj lahko prejemnik pričakuje v e-mailu. Povezava med naslovom in podnaslovom mora biti jasna, vendar ne preveč očitna, da prejemnik ne bi že vnaprej izgubil zanimanja.

 

Spoznajte svojo ciljno publiko

Razumevanje ciljne publike je ključni korak pri ustvarjanju učinkovitega  e-mail marketinga. Bolj poglobljeno kot poznate svoje prejemnike, bolj targetirano lahko prilagodite vsebino, obliko in sporočilnost newsletter-jev. Danes e-mail marketing ni več le masovno pošiljanje, temveč sofisticirana komunikacijska strategija, ki temelji na personalizaciji in natančnem targetiranju.

 

Aktivnostni profil prejemnikov

Da bi dosegli kar največjo angažiranost, spremljate, kdaj so vaši prejemniki najbolj odzivni in pripravljeni na interakcijo. Upoštevajte, da se aktivnostni vzorci lahko spreminjajo glede na letne čase, praznike ter geografsko lego. Optimalni čas za pošiljanje, ki deluje v enem obdobju, morda ne bo enako učinkovit v drugem. Redno spremljajte  podatke in po potrebi prilagodite strategijo.

  • Spremljate, kdaj so vaši prejemniki najbolj odzivni in aktivni,
  • Določite dneve in ure z največjo stopnjo odpiranja e-pošte, ki pa lahko variirajo za enako ciljno skupino v različnih mesecih.

 

Responsive design

Ni presenetljivo, da v zadnjih letih mobilne naprave kraljujejo – ocenjuje se, da kar 50–60 % vseh odpiranj e-pošte prihaja prav z njih.

  • Raziščite, katere naprave prejemniki najpogosteje uporabljajo (mobilni telefoni, tablice, namizni računalniki)
  • Zagotovite, da so vaša e-sporočila popolnoma prilagojena različnim napravam
  • Optimizirajte dizajn in vsebino glede na prevladujoče naprave
  • Poslužujte se enake celostne grafične podobe, ki bo s strani prejemnikov takoj prepoznana in povezana z vašo blagovno znamko.

 

Behavior Insights: Razumevanje, kaj vodi k angažiranosti

Pomembno je, da ne le pošiljate, ampak natančno spremljate, kako se prejemniki odzivajo. Ali klikajo na CTA-je? Kateri elementi e-pošte jih najbolj pritegnejo? Sledenje teh vzorcev vam pomaga razumeti, kaj vaša publika dejansko želi, ne le tistega, kar mislite, da bi jim lahko bilo všeč.

  • Spremljajte vzorce angažiranosti
  • Identificirajte vsebine, ki pritegnejo največ klikov
  • Analizirajte, kateri tipi vsebin vaše prejemnike najbolj pritegnejo

 

Vsebina e-maila: "TL;DR?" (Too long, didn't read.)

Dolžina teksta znotraj email sporočila mora jasno izražati temo, ki jo želite predstaviti. Ne želite, da bo vaša vsebina predolga ali prezapletena. Kratek, jasen in neposreden tekst je tisto, kar najbolj pritegne pozornost. V jedro maila vključite najpomebnejše informacije in povezave do širše razlage vsebine ali sorodnih vsebin. Vedno imejte v mislih, da prejemniki pogosto nimajo časa za branje ali pa fokusa. Medtem ko spletne vsebine pogosto pristanejo na "reading listu" za kasnejši ogled, je pri e-mailih tveganje večje – večina predolgih sporočil enostavno ostane neprebranih.

Če želimo, da tema, ki jo želimo izpostaviti, takoj pritegne pozornost naslovnika, moramo premišljeno razporediti elemente v newsletter. Eden izmed učinkovitih pristopov je uporaba modula inverted pyramid ali obrnjenega trikotnika, kjer se vsebina razvršča po pomembnosti – od pomembnih informacij na vrhu, do najpomebnejših v jedru. Nepomembne vrstice v takšni strukturi nimajo prostora – vse, kar vključite v vsebino, mora podpirati osrednjo temo in spodbujati želen odziv. Po enakem principu naj se uvrščajo tudi prodajni produkti, zajeti v mailu. 

Še en način, kako uporabniki pregledujejo vsebino je tudi struktura v obliki črke “Z”, saj sledi naravnemu gibanju oči uporabnika. Od leve zgoraj, preko zgornjega desnega kota, nato diagonalno v levi kot spodaj in končno v spodnji desni kot,  kjer je priporočljivo pozicionirati CTA.

Najboljša postavitev znotraj emaila se bo pokazala skozi testiranje.



Until next time: Happy testing!

Želite sodelovati z nami? Zaupajte nam svoje želje.

Povpraševanje