Javne in nevladne organizacije: Zakaj obnoviti spletno stran?

Javne in nevladne organizacije: Zakaj obnoviti spletno stran?

Ste nevladna organizacija, zavod ali društvo in se sprašujete, ali sploh potrebujete novo spletno stran?

 

Dejstvo je, da: 

 

  • Internet v Sloveniji redno uporablja 83 % oseb, starih od 16 do 74 let
  • Je internet za komuniciranje v digitalni družbi nepogrešljiv. Storitve za neposredno sporočanje in izmenjavanje sporočil uporablja približno 50 % oseb, starih 16 do 74 let.

(podatki iz https://www.stat.si/StatWeb/News/Index/8423)

 

Če vas ni na spletu, ali če svojim uporabnikom ne omogočate enostavnega dostopa do informacij, zamujate veliko priložnost!

 

Si torej želite končnim uporabnikom posredovati vse relevantne informacije, jih obveščati o aktualnih dogodkih in spodbujati boljše razumevanje svoje dejavnosti?

 

Osnovo za vse to predstavlja dobro optimizirana in uporabniku prilagojena spletna stran.

 

In kaj to pravzaprav pomeni?

 

Optimizirana spletna stran je več kot vizitka vaše organizacije na spletu. Predstavlja celoten izgled vaše organizacije in deluje kot medij vseh sporočil, ki jih pošiljate v javnost. Z njo dosegate ciljno skupino in ustrezno nagovarjate končnega uporabnika. Je prvi vtis vizije, poslanstva in vrednot, ki jih zastopate.

 

Uporabniki na spletu želijo danes hitro, enostavno in učinkovito priti do informacij, ki jih iščejo. Spletno mesto potrebuje dostopno in pregledno vsebino. To je še posebej pomembno, če spletna stran vsebuje veliko informacij in datotek. Te morajo biti aktualne, relevantne in razporejene prioritetno glede na pot uporabnika, ki spletno mesto obišče.

 

Hkrati pa se je potrebno zavedati, da se uporabniki na splet obrnejo s problemi, za katere iščejo rešitve. Ni torej dovolj, da so informacije na spletni strani le dostopne in pregledne, odgovoriti morajo tudi na potrebe končnih uporabnikov. Pritegniti morajo njihovo pozornost, sprožiti prijetne občutke, odgovoriti na njihova vprašanja in jim vzbuditi zaupanje.

 

 

Pri oblikovanju nove spletne strani bodite posebej pozorni na sledeče točke:

  • Hitrost spletnega mesta,
  • Enostavno uporabniško izkušnjo,
  • Mobilnim napravam prilagojeno obliko strani,
  • Vnos optimizirane vsebine na strani,
  • Dostopnost vsebine na strani (WCAG)*.

 

*Dostopnost vsebine na strani (WCAG) pomeni enak dostop do informacij in funkcij na spletu za vse uporabnike, ne glede na njihove fizične ali druge omejitve. V skladu z direktivo o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij organov javnega sektorja, jo morajo vključevati vse spletne strani javnih in nevladnih organizacij.

 

Vas zanima, kako vse povedano izgleda v praksi?

 

Celoten postopek vam v nadaljevanju predstavljamo na primeru spletne strani Mestne občine Kranj, s katero smo na tekmovanju digitalnih presežkov - WEBSI spletni prvaki osvojili 1. mesto v kategoriji JAVNE IN NEVLADNE ORGANIZACIJE.

 

 

Prenova spletne strani Kranj.si

Za Mestno občino Kranj smo izvedli celostno prenovo njihovega spletnega mesta Kranj.si. Obstoječa spletna stran je bila oblikovno in tehnično zastarela ter neprilagojena za prikaz na različnih napravah.

 

Kako smo se lotili prenove?

  • S pomočjo temeljite analize obstoječega stanja smo pridobili informacije o najbolj aktualnih vsebinah in klikanih povezavah,
  • Na podlagi konkretnih podatkov smo se lotili iskanja rešitev za novo vizualno podobo strani,
  • Osvežili smo navigacijsko strukturo in uporabnikom omogočili hiter dostop do glavnih informacij,
  • Poskrbeli smo za uspešen prenos vsebin iz obstoječe na novo spletno stran.

 

 

Cilji in kazalniki uspešnosti prenove

 

Cilj je bil jasen: sveža, pregledna in predvsem za uporabnika preprosta spletna stran. Uporabnikom smo želeli zagotoviti enostaven dostop do informacij javnega značaja, s poudarkom na preglednosti strani in izpostavitvi aktualnih in relevantnih informacij.

 

Spletno stran smo vzpostavili na našem novem urejevalniku vsebin – Lyte 3.0, ki omogoča enostavno delo z vsebinami v ozadju spletne strani in dosega najboljše rezultate hitrosti na Googlu. Zasnova urejevalnika Lyte 3.0 vsebuje tudi vse potrebno za SEO ali optimizacijo spletne strani, ki je predpogoj za uvrstitev med prvimi rezultati iskanja v Googlu.

 

Spletno mesto pa smo še povezali z našim urejevalnikom dogodkov – LyEvent – in mobilno aplikacijo iKranj.

 

In kakšni so rezultati prenove?

 

Hiter dostop do informacij, ki so pregledno izpostavljene in preprosto dostopne, tako na mobilni kot tudi namizni verziji strani.

 

In še več! Uspelo nam je:

  • Obdržati organski (neplačan) obisk preko iskalnikov, kljub odstranitvi starih novic;
  • Na spletno stran v primerjavi z enakim obdobjem lani pridobiti več kot 100% novih uporabnikov;
  • Za slabih 20% povečati število sej na uporabnika;
  • Za več kot 233% povečati obisk uporabnikov mobilnih naprav.

 

Ne verjemite pa le nam na besedo! Preberite si še mnenje župana Mestne občine Kranj:

 

 

»Zadovoljen sem, da so obiskovalci spletne strani in strokovna žirija spletno stran Mestne občine Kranj spoznali za najboljšo v konkurenci organizacij javnega sektorja.
 
Prejmite iskrene čestitke za najboljšo spletno stran v kategoriji Javne in nevladne organizacije (NVO-ji), ki smo jo prejli s strani projekta WEBSI Spletni prvaki v organizaciji WEBSI, Zavod za digitalno odličnost.
 
Prosim, da čestitke za prejeto priznanje prenesete vsem sodelavcem, ki so sodelovali pri izdelavi spletne strani. Še naprej vam želim uspešno delo!«
- Matjaž Rakovec, Župan Mestne občine Kranj

 

 

Če želite postati lastnik sodobne spletne strani, ki sledi najnovejšim digitalnim smernicam in direktivi o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij organov javnega sektorja, nas kontaktirajte!

 

Ali pa se oglasite na kavi (na daljavo) in skupaj lahko prediskutiramo vaše želje.

Želite sodelovati z nami? Zaupajte nam svoje želje.

Povpraševanje